خبرگزاری کار ایران

توقف فعالیت شرکت خمیر مایه ناغان به دلیل‌ مشکلات زیست محیطی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۰۲۶

واحد تولیدی خمیرمایه ناغان شهرکرد به دلیل مشکلات زیست محیطی تعطیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، شرکت تولیدی خمیر مایه ناغان که در شهرستان کیار استان چهارمحال بختیاری فعالیت دارد؛ با حکم مراجع قضایی به دلیل رعایت نکردن مسائل زیست محیطی تعطیل می‌شود.

در خصوص علت توقف فعالیت این واحد صنعتی گفته می‌شود؛ تعدادی از ساکنان روستای ناغان شهر کرد مطرح کرده‌اند که پساب ناشی از این کارخانه، باعث تخریب محیط‌زیست، متضرر شدن کشاورزان و ایجاد انواع بیمارهای پوستی در مردم منطقه شده است. به همین دلیل بارها خواستار متوقف شدن فعالیت این کارخانه تا رفع مشکلات زیست محیطی آن شده‌اند.

احمدرضا بهرامی (رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری) با اعلام اینکه شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان قطعیت دادنامه تعطیلی شرکت خمیرمایه ناغان را صادر کرده و گفته است: چند سالی است که شرکت خمیر مایه ناغان با تخلیه پساب آلوده معضل جدی برای محیط زیست منطقه ایجاد کرده که در راستای رفع مشکل آلودگی جلسات متعددی در استان با حضور مسئولان مربوطه برگزار و مقرر شد تا اقدامات لازم به منظور رفع آلودگی با تجهیز کارخانه به دستگاه‌های تصفیه فاضلاب و پسماند صورت پذیرد که متأسفانه علیرغم فرصت چندین باره مشکل از سوی مسئولان شرکت به بهانه‌های مختلف حل نشد. بنابراین با قطعیت در دادگاه شعبه دوم تجدید نظر استان، حکم به محکومیت شرکت موصوف به ممنوعیت از تمام فعالیت‌های شغلی و تولیدی منتهی به آلودگی رودخانه و آلودگی خاک و آب‌های زیرزمینی و انتشار بوی نامطبوع به طور دائم داده شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز