خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر زنجان تاکید کرد:

ضرورت مهار بحران‌های زیست‌محیطی کارخانه سرب و روی و روغن‌نباتی

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۹۵۲

عضو کمیسیون عمرانی شورای شهر زنجان با اشاره‌به وجودکارخانه‌سرب‌و روی و روغن‌نباتی‌ در جوار شهرزنجان‌گفت: ۱۰ درصد از بودجه مالیاتی باید در این حوزه هزینه شود تا شهری عاری از آلاینده‌های زیست‌محیطی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رزاق محمدی عضو کمیسیون عمرانی شورای شهر زنجان امروز سه‌شنبه (18 آبان) در جلسه شورای شهر اظهار داشت: بنا به منویات مقام معظم رهبری پرداختن به محیط زیست و بهینه سازی انرژی تکلیف ارگان‌های دولتی و مردمی و یک ضرورت است.

محمدی با اشاره به اینکه محیط زیست یکی از مولفه هایی است که اکثر مردم با آن در ارتباط هستند، گفت: برای پرداختن به این مهم تهیه اطلس بوم زیست محیطی ویژه استان زنجان مورد تاکید است.

به گفته این مقام مسئول این اطلس نقشه راهی است که اطلاعات مهمی در خصوص تغییرات اقلیمی و تهدیدات زیست محیطی در اختیار مسئولان قرار می دهد.

محمدی با تاکید بر اینکه منشور اخلاقی محیط زیست، مشارکت های مردمی و ترویج اخلاق زیست محیطی از مولفه های این اطلس بوم است، ادامه داد: جمع آوری اطلاعات از کمبودها و علت ها در این نقشه مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی با یادآوری اینکه مدیریت بهینه انرژی با محیط‌زیست رابطه مستقیمی دارد، افزود: بهینه‌سازی انرژی در محیط شهری مورد تاکید قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمرانی شورای شهر زنجان به تشکیل کمیته تخصصی در استان اشاره کرد و گفت: عدم توجه به محیط زیست باعث شده برخی از کارخانه‌های محیط زیست استان را به خطر اندازند.

وی همچنین با اشاره به بحران محیط زیست با وجود کارخانه سرب و روی و روغن نباتی در جوار شهر زنجان ادامه داد: 10 درصد از بودجه مالیاتی باید در این حوزه هزینه شود تا شهری عاری از آلاینده های زیست محیطی داشته باشیم.

این مقام مسئول به تشکیل مدیریت یکپارچه محیط زیست با نماینده تمام ارگان ها اشاره کرد و یادآور شد: با مدیریت پسماندها و بازرسی متمرکز می توان مشکلات زیست محیطی را کنترل کرد.

محمدی در پایان به برخی از پروژه‌های عمرانی شهر زنجان اشاره کرد و گفت: بهره برداری از ورودی پونک، پل سید الشهدا، فاز نخست زینبیه غربی و بلوار شهرآرا باید تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز