خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان خبرداد:

سمینار فیزیک پزشکی در زنجان برگزار می‌شود/ ساخت درمانگاه شیمی درمانی

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۸۴۶

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی مهرانه در زنجان از برگزاری سمینار فیزیک پزشکی در زنجان خبر داد و گفت: حمایت های خیرین از این انجمن ستودنی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اصغر وثوق،  مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی مهرانه امروز (9اردیبهشت) در جمع خبرنگاران اظهار کد: در این انجمن برای 4 هزار و 156 بیمار پرونده تشکیل شده است و این درحالی است که در ابتدای فعالیت این انجمن 120 هزار بیمار به این کلینیک مراجعه کرده بودند.

وی به مراحل ساخت کلینیک مهرانه اشاره کرد و گفت: فاز دوم این پروژه نیز به زودی اجرایی می شود.

این مقام مسئول از ساخت درمانگاه شیمی درمانی خبر داد و افزود: در ساخت این درمانگاه تصمیم بر الویت دستگاه پت اسکن است با اخذ مجوز این کار بعد از یکسال انجام می گیرد.

وثوق، با بیان اینکه راه‌اندازی آزمایشگاه فوق تخصصی نیز از دیگر اولویت های این انجمن است، افزود: حمایت های مردمی از این انجمن نیز اثرگذار خواهد بود.

در ادامه این جلسه حمید رضا چابک محقق و دانشمند جوان ایرانی "ناسا" راه اندازی کلینیک مهرانه زنجان را در نوع خود منحصر به فرد خواند و افزود: درمان سرطان یکی از مهترین نیازهای کشور است که این انجمن گام های موثری در این زمینه برداشته است.

مسئول روش های جدید درمان سرطان با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی‌های جدید در تشخیص و درمان سرطان تصریح کرد: روش جدید درمان سرطان یک خبر فوق العاده در ایران وجهان است.

دانش آموخته این علم جدید در آمریکا ورود این استراتژی و علم جدید را با توجه به امکانات خیریه مهرانه امکان پذیر خواند و اظهارداشت: با فراهم شدم بستر این امکانات در کشور زنجان جزو اولین استان ها در درمان سرطان خواهد بود.

جوان محقق ایرانی ناسا گفت: در این روش ها برخی مواقع نیازی به جراحی نیست و یک موج باعث بهبودی بیمار خواهد بود.

چابک با بیان اینکه علیرغم اینکه درمانی برای سرطان کبد وجود ندارد، ادامه داد: ولی با این روش جدید 85 درصد این بیماری قابل درمان است.

این محقق ایرانی عضو ناسا ، بهره گیری از اشعه و یونیزه کردن را یکی از روش های درمان سرطان های پروستات و رحم با این روش نوین پزشکی عنوان کرد و گفت: ارتعاشات صوتی در داخل بدن برای درمان سرطان موثر است. 

دانش آموخته دانشگاه صنعتی و شریف دررشته های فنی ایران اضافه کرد: استفاده از ابراز علمی برای رسیدن به این هدف مهم و اساسی است.

مدیر طرح وتوسعه چند شرکت در آمریکا ، بومی سازی و بستر سازی این علم با استفاده از این تکنولوزی را برای ایران بسیار مهم دانست وگفت: اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه پزشکان و مردم دراین راستا مهم خواهد بود که زیر ساختهای را در ایجاد یک مرکز تحقیقاتی برای ورود دانش به کشور را مهیا کنند.

گفتنی است علیرضا چابک دکتر جوان و محقق ناسا بعنوان سفیر علمی انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی "مهرانه " انتخاب و معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز