خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

تعریف و تقویت محورهای گردشگری مذهبی در زنجان مد نظر است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۴۵۶

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، گفت: کارکرد برخی از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی منطقه‌ای، برخی استانی، ملی و بین المللی است که لازمه بهره‌مندی از آن انجام مطالعات و تعیین مخاطبان است.

به گزارش ایلنا ز زنجان، یحیی رحمتی امروز با بیان این مطلب اظهار داشت: در گردشگری مذهبی اماکن و آیین‌های مذهبی مورد توجه است به گونه ای که در استان زنجان حسینیه اعظم و زینبیه اعظم و مراسمات آن از شاخص‌ترین میراثمعنوی محسوب می‌شوند و در گردشگری مذهبی تاثیر ویژه‌ای دارند.

وی خاطر نشان کرد: در بخش ابنیه دو مسجد قدیمی و تاریخی از جمله مسجد جامع قروه و مسجد جامع سجاس همچنین وجود مقبره قیدار نبی در شهر قیدار و سایر امامزادگان ما را برآن داشته تا در تعریف گردشگری مذهبی بازنگری داشته و بر تقویت این محور‌ها توجه کنیم.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اظهار کرد: کارکرد برخی از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی منطقه‌ای، برخی استانی، ملی و بین المللی است که لازمه بهره‌مندی از آن انجام مطالعات و تعیین مخاطبان است.

رحمتی ابراز کرد: متاسفانه درجهت تقویت گردشگری مذهبی جز تعداد محدودی از استان‌ها اقدامات موثری صورت نپذیرفته است.

وی با تاکید براینکه تعریف و تقویت محور گردشگری مذهبی در استان زنجان در دستور کار خواهد بود، یادآور شد: امسال برای نخستین مرتبه، تمام بیلبورد‌ها با مشارکت اداره کل میراثفرهنگی و حسینیه اعظم زنجان با دیدگاه تقویت گردشگری مذهبی و معرفی آیین‌های عاشورایی نصب شده است.

رحمتی در پایان ادامه داد: مشارکت در برگزاری آفرین واره محرم زنجان و نیز ستاد اسکان عزاداران حسینی از دیگر اقدامات اداره کل میراثفرهنگی استان در جهت تقویت گردشگری مذهبی دراستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز