خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد:

ماندگاری واقعیت‌های قیام امام حسین(ع) با زبان هنر اهمیت دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۶۱۰

انعکاس واقعیات این قیام با زبان هنر از ماندگاری بیشتری برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: این برنامه در راستای توسعه و ترویح فرهنگ حسینی با ابزار هنر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم، امروز چهارشنبه(۷ آبان) در آیین مراسم افتتاحیه نخستین آفرین‌واره محرم در سالن تالار فرهنگسرای هنر امام خمینی(ره) استان زنجان اظهار داشت: اگر اسلام پس از ۱۴۰۰ سال به عنوان یک دین در عرصه جهانی و در بین ملل مختلف جایگاه دارد به واسطه قیام تاریخی امام حسین(علیه السلام) است.

مقدم، با اشاره به اینکه پس از پیامبر گرامی اسلام و به جهت نفوذ مدعیان دوروغین اسلام در آن زمان، تنها ظاهر دین حفظ شده بود، افزود: واقعه غدیر خم و معرفی حضرت علی(علیه السلام) به عنوان ولی امر مسلمین از سوی بسیاری از مسلمانان تکذیب شد.

این مسئول در استان زنجان، با اشاره به صلح امام حسن(ع) با معاویه، افزود: آن حضرت برای حفظ دین اسلام این صلح را به ناچار پذیرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در ادامه با اشاره به به دوران امامت امام حسین(علیه السلام)، افزود: یزید در آن دوران حتی ظاهر اسلام را نیز حفظ نمی‌کرد و در نزد عموم اقدام به کارهایی بر خلاف شرع اسلام می‌کرد.

این مقام مسئول دراستان زنجان خاطر نشان شد: امام حسین(علیه السلام) با تقدیم خون خود و یاران باوفای خود در راه اسلام به مسلمانان ثابت کرد چیزی مهم‌تر از اسلام نیست.

مقدم در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اینکه امام حسین(علیه السلام) و یارانش برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح دین اسلام قیام کردند، افزود: اگر امروز قمه زنی حرام اعلام شده است به جهت مبارزه با خرافه گرایی و اینکه اسلام دین خشونت نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در پایان به افتتاح دفتر نخستین آفرینواره محرم در زنجان اشاره کرد و گفت: این برنامه در راستای توسعه و ترویح فرهنگ حسینی با ابزار هنر برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز