خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در هشتمین نشست خبری سال جاری خبر داد:

طی چهار سال آینده، استان زنجان از صنایع پاک برخوردار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۸۴

۷۴ هزار پیغام ثبت شده از سوی سامانه و ۱۵ هزار نامه برای ارایه به دستگاه‌های ذی ربط دریافت شده است.

استاندار زنجان، گفت: امیدواریم طی چهار سال آینده، استان زنجان از صنایع پاک برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری شامگاه دیروز، یکشنبه ۴مهر، در هشتمین نشست خبری با اشاره به انجام یک روزه سفر رییس جمهوری به استان زنجان، اظهار داشت: به دلیل حضور رییس جمهوری در مراسم تشییع پیکر آیت الله مهدوی کنی برنامه‌های روز دوم سفر به روز اول منتقل شد.

استاندار زنجان با بیان اهمیت دستاوردهای اولین سفر رئیس دولت تدبیر و امید به استان زنجان، تصریح کرد: نهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید در زنجان با محوریت تبدیل این استان به قطب صنایع الکترونیک و it کشور و استقرار نقطه آماد مرکز و شمال غرب کشور در راستای انبارسازی و توزیع تدارکات نیمی از جمعیت کشور انجام شد.

مقام عالی دولت در استان زنجان، ایجاد مرکز ۱۱۱ طی چهار روز برای دریافت نظر، پیشنهاد و درخواست‌های مردمی و انعکاس آن به دستگاه‌های مربوطه را گامی مثبت برای دریافت نامه‌های مردم عنوان کرد و گفت: ۷۴ هزار پیغام ثبت شده از سوی سامانه و ۱۵ هزار نامه برای ارایه به دستگاه‌های ذی ربط دریافت شده است.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه ما در این سفر به دنبال انجام کارهای نمادین و کلنگ زنی نبودیم، خاطر نشان شد: در این راستا کلنگ احداثنیروگاه هزار مگاواتی بدون تاخیر، طی مهر ماه به زمین زده شد، همچنین تا پایان پاییز عملیات اجرایی نیروگاه دوم و تا پایان امسال عملیات اجرایی نیروگاه سوم با مجموع سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود که این امر می‌تواند استان زنجان را به قطب برق کشور تبدیل کند.

انصاری، در ادامه با تبیین فعالیت‌های انجام شده برای به انجام رساندن پروژه پتروشیمی، اظهار داشت: تصمیمات دولت در این زمینه فارغ از سهامداران آن بوده و دولت متعهد به رفع مشکل تسهیلات ارزی و ریالی این پروژه شده است.

استاندار زنجان در بخشی از سخنان خود، تعهدات مالی سفرهای دولت نهم و دهم به استان زنجان را هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان فقط یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه و هفت هزار میلیارد تومان مصوبه اجرا نشده داریم و این در حالی است که طی سفر استانی دولت یازدهم دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و پیشرفت استان زنجان در نظر گرفته شد.

انصاری، با اشاره به پروژه و طرحهای‌های قابل اجرا در سال‌های آینده برای استان زنجان، تاکید کرد: دو خطه کردن راه آهن زنجان، پروژه پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی از تعهدات دولت‌های قبل بوده که اکنون به عنوان مطالبات مردم مطرح است.

این مقام مسئول در استان زنجان، با اشاره به عزم دولت تدبیر و امید برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان زنجان، گفت: در این زمینه دولت اهتمام ویژه‌ای برای تبدیل این استان از یک معبر گردشگری به مقصد گردشگری با توسعه زیر ساختهای گردشگری دراستان دارد.

استاندار زنجان، در ادامه تکیه به تامین اعتبار بودجه‌های عمومی دولت برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای را اشتباه دانست، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و با اتخاذ روش‌های جدید روند گازرسانی به بخش‌های مختلف این استان از طریق تامین اعتبارات بدون تکیه براعتبارات دولتی در زمان کوتاه انجام خواهد گرفت.

انصاری با تاکید بر اکتشافات منابع معدنی استان زنجان با حفظ مولفه‌های زیست محیطی، ابراز امیدواری کرد، طی چهار سال آینده استان زنجان از صنایع پاک برخوردار شود.

وی با بیان اینکه بخش مسکن درسراسر کشور در رکود به سر می‌برد، یادآورشد: بخش مسکن به عنوان تنها بخش موجود در کشوراست که هنوز از رکود خارج نشده است.

استاندار زنجان در پایان سخنان خود، خبر از بازگشایی خیابان‌های اطراف پادگان زنجان در آینده نزدیک داد و خاطرنشان شد: مراحل اجرایی این طرح که یکی از خواست‌های دیرینه شهروندان زنجان است با همکاری شهرداری زنجان و تیپ ۲۱۶ زرهی آغاز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز