خبرگزاری کار ایران

مدیر کل شبکه‌های مردمی و موسسات عام‌المنفعه کمیته امداد:

شناسایی نیازمندان واقعی محلات و مدیریت احسان و نیکوکاری، هدف ما است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۳۸

مدیر کل شبکه‌های مردمی و موسسات عام‌المنفعه کمیته امداد با اشاره به اینکه واگذاری امور به دست مردم از اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری است، گفت: امسال جشن عاطفه‌ها با محوریت مراکز نیکوکاری و مساجد برگزار می‌شود.

مدیر کل شبکه‌های مردمی و موسسات عام‌المنفعه کمیته امداد زنجان، گفت: شناسایی نیازمندان واقعی محله توسط خود مردم و مدیریت احسان و نیکوکاری توسط گروه‌های مردمی نیز از دیگر اهداف فعالیت این مراکز است

به گزارش ایلنا از زنجان، حمید نصیری امروز با توضیح اینکه شبکه نیکوکاری تشکیل شده از مراکز نیکوکاری محله است و جغرافیای فعالیت آن محله و مرکز کار آن نیز مسجد است، افزود: کمیته امداد با ایجاد و فعالیت این مراکز اهداف مختلفی را دنبال می‌کند.

مدیر کل شبکه‌های مردمی و موسسات عام‌المنفعه کمیته امداد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف فعالیت این مراکز، ایجاد زمینه‌ای برای حضور مردم در عرصه خدمت به نیازمندان است، تصریح کرد: شناسایی نیازمندان واقعی محله توسط خود مردم و مدیریت احسان و نیکوکاری توسط گروه‌های مردمی نیز از دیگر اهداف فعالیت این مراکز است.

این مسئول با تاکید بر اینکه اصول فعالیت این مراکز نیکوکاری رفع مشکل نیازمندان توسط مردم و توسعه عبادات اجتماعی است، اضافه کرد: تقویت ارتباطات درون گروهی در محله، تقویت انسجام ملی و برقراری پیوندی مستحکم بین مردم و محرومین نیز از دیگر اهدافی که است با فعالیت این مراکز دنبال می‌شود.

نصیری در ادامه با اشاره به فعالیت ۷۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح کشور، افزود: بر اساس امکان سنجی ایجاد شده، مقرر است در مرحله نخست حدود ۴ هزار مرکز نیکوکاری در کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در همه استان‌های کشور، توضیح داد: برخی استان‌ها در فعالیت این مراکز نمونه هستند.

مدیر کل شبکه‌های مردمی و موسسات عام‌المنفعه کمیته امداد با اشاره به استقبال مطلوب جامعه بانوان از فعالیت این مراکز، تصریح کرد: فعالیت مراکز نیکوکاری از سوی جامعه بانوان و تشکل‌های آن‌ها آغاز شده و امروز شبکه‌های خوبی در محله شکل گرفته است.

این مسئول با اشاره به نحوه فعالیت این مراکز، افزود: در حال حاضر گروه‌های مختلف مردمی به صورت تخصصی در این مراکز فعالیت دارند.

نصیری با اشاره به اینکه ۹ گروه تخصصی متشکل از گروه‌های اشتغال و خودکفایی، گروه نیکوکاری آموزش و فرهنگی، مسکن و ساختمان و… در این مراکز فعال است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ایجاد شده هر شخص به هر اندازه که توان دارد و هر کس که توانایی انجام امور محرومین را دارد، در این مراکز عضو شده و در آن‌ها فعالیت دارد.

وی در ادامه با یادآوری زمان آغاز به فعالیت مراکز نیکوکاری در کشور، افزود: این طرح مرداد ماه سال قبل به صورت آزمایشی در کشور اجرایی و پس از موفقیت ‌آمیز بودن آن، اجرای آن به صورت نهایی آغاز شد.

مدیر کل شبکه‌های مردمی و موسسات عام‌المنفعه کمیته امداد با اشاره به تحقیقات به عمل آمده در زمینه فعالیت این مراکز، تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده حدود ۶۰ درصد مردم اعتقاد داشتند که انجام این کار در مسجد خوب است.

این مسئول با اشاره به استقبال گروه‌ها و اقشار مختلف مردم از فعالیت این مراکز، اضافه کرد: در‌‌ همان مراحل اولیه حضور نیروهای افتخاری مطلوب بوده و برای مثال یک پزشک، وکیل، جوشکار، نانوا و… در این مراکز وارد شده و به اندازه وسع و توانایی خود مشکلات محرومان را حل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده در حال حاضر ۱۰۰ قشر از اصناف مختلف در این مراکز فعالیت دارند، تصریح کرد: خوشبختانه حضور مردم خوب بوده و پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده این فعالیت‌ها به مرحله چشمگیری برسد.

مدیر کل شبکه‌های مردمی و موسسات عام‌المنفعه کمیته امداد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه از مهم‌ترین اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری واگذاری امور به مردم است، بیان کرد: در همین راستا در تلاش هستیم که جشن‌های ملی معنوی همچون جشن عاطفه‌ها نیز توسط خود مردم برگزار شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در یک سال فعالیت مراکز نیکوکاری، جشن‌های متعددی توسط مراکز نیکوکاری و خود مردم برگزار شده است، اضافه کرد: برای مثال در روز عید فطر و مبحثجمع‌آوری زکات فعالیت مردم بسیار مطلوب بود و خوشبختانه نتیجه خوب و در حد انتظاری حاصل شد.

نصیری همچنین با اشاره به جمع‌آوری ۲۰۰ میلیارد ریال کمک مردمی در مراکز نیکوکاری کل کشور، اضافه کرد: هدف از فعالیت این مراکز صرفا جمع‌آوری کمک نیست، اما پیش‌بینی می‌شود، طی سال‌های آینده میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در این مراکز بیشتر و بیشتر شود.

وی همچنین با اشاره به اهداف این نهاد در راستای ایجاد توان اجتماعی با فعالیت مراکز نیکوکاری، اظهار کرد: هدف از این نوع فعالیت این است که یک مرکز نیکوکاری که در منطقه برخورداری از نظر مالی قرار دارد، معین مرکز نیکوکاری منطقه فقیر نشین شده و از این طریق توازن اجتماعی برقرار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز