خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئول دبیرخانه جشنواره دائمی جوانان مساجد صورت گرفت؛

مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در زنجان کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۱۳

مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان صبح امروز(۲۱ شهریور) با حضور ۱۰۰ شرکت کننده در رشته های قرائت، حفظ، ترتیل و اذان در فرهنگسرای کوثر زنجان کلید خورد.

مسئول دبیرخانه جشنواره دائمی جوانان مساجد, گفت: در هشتمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان، ۳۶ هزار و ۸۰۰ شرکت کننده حضور داشتند.

به گزارش ایلنا از زنجان, مجتبی میرزایی، مسئول دبیرخانه جشنواره دائمی جوانان مساجد با اشاره به اینکه جشنواره مذکور سال گذشته به دلیل عدم تخصیص اعتبار برگزار نشد، افزود: این جشنواره فرصت مناسبی برای شناسایی و کشف استعدادهای قرآنی جوانان مساجد را فراهم می سازد.

وی با یادآوری اینکه مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان از استان زنجان کلید خورد، افزود: مرحله کشوری این دوره از مسابقات به میزبانی استان خوزستان برگزار می شود.

این مقام مسئول با اشاره به درخشش بهزاد هژبری از اعضای کانون های مساجد استان اردبیل در مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران یادآور شد: همین مساله بیانگر اهمیت برگزاری چنین جشنواره هایی در سطح کانون های مساجد را یادآور می سازد.

میرزایی ادامه داد: امید می رود مرحله استانی این دوره از مسابقات با رعایت آیین نامه های مربوطه در خصوص جشنواره قرآنی مدهامتان در سطح استان ها برگزار و منتخبان به مرحله کشوری معرفی شوند.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد کشور ادامه داد: در این دوره از مسابقات نیز افرادی که رتبه های اول تا سوم مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه را کسب کرده اند نمی توانند شرکت کنند.

به گفته میرزایی همچنین برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان در سال ۹۱ نمی توانند در سال جاری در همین رشته ها شرکت کنند.

وی همچنین به مقررات مربوط به بخش حفظ نیز اشاره کرد و افزود: در این رشته نیز در رده سنی زیر ۱۶ سال افراد در حفظ یک جزء، سه جزء و پنج جزء و در رده سنی بالای ۱۶ سال در حفظ ۱۰ جزء ۲۰ جزء و کل قرآن کریم شرکت می کنند.

این مقام مسئول به بخش تفسیر نیز اشاره کرد و افزود: بخش مکتوب تفسیر قرآن کریم در روز جمعه(۲۳ آبان) در سراسر کشور برگزار می شود.

میرزایی ادامه داد: شرکت کنندگان در این بخش از اجزاء ۸ تا ۱۲ قرآن کریم که به عنوان منبع آزمون در نظر گرفته شده است و با استفاده از کتاب تفسیر چاپ شده توسط ستاد عالی کانون های مساجد و کتاب القاموس برای الفاظ مفهومی شرکت می کنند.

وی در ادامه یادآور شد: در مرحله کشوری بخش مکتوب وجود ندارد و در قالب فن بیان، کارگاهی و سخنرانی در مدت زمانی که در اختیار افراد قرار می گیرد آیات را تفسیر می کنند.

این مقام مسئول همچنین به بخش های اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه نیز اشاره کرد و افزود: مرحله کشوری این دوره از مسابقات در رشته های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و تفسیر برگزار می شود.

میرزایی با اشاره به اینکه در رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و صحت حمد و سوره و اذکار نماز که به صورت استانی برگزار می شود، افزود: بخش صحت حمد و اذکار نماز ویژه شرکت کنندگان ۸ تا ۱۵ سال است و با اجرای یک رکعت نماز در برابر هیات داوران قرائت الفاظ وحمد و سوره و سایر بخش ها مورد بررسی قرار می گیرد.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد ادامه داد: در مفاهیم قرآن و نهج البلاغه جزوه ای تهیه شده است که به صورت مکتوب در(۳۰ ابان) امسال به صورت سراسری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه منبع جزوه در سایت جوانان مساجد موجود است، افزود: در این جزوه آیات و روایات با موضوع نماز انتخاب شده است.

به گفته این مقام مسئول در هشتمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان، ۳۶ هزار و ۸۰۰ شرکت کننده حضور داشتند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز