خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح‌های مشارکتی ماه رمضان در خانه انفاق زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۱۹

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان از اجرای طرح‌های مشارکتی ماه رمضان در خانه انفاق خبر داد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان گفت: همه این طرح‌ها در طول سال نیز در خانه انفاق اجرایی می‌شوند، ولی در ماه رمضان به صورت ویژه نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی در قالب آنها اقدام می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا حسنلو با اعلام خبر مذکور گزارشی از برنامه‌های اجرایی این نهاد در ماه رمضان ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد، اجرای طرح‌های مشارکتی در خانه انفاق است، اضافه کرد: این امر به منظور سهولت در امور خیرین، بهره‌گیری بیش از پیش از ظرفیت حامیان و نیکوکاران و همچنین خدمت رسانی بیشتر به مددجویان صورت می‌گیرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اجرای طرح‌های اکرام ایتام، محسنین، شاف، کوثر، رحمت، مفتاح‌الجنه، کفاره عمد و غیرعمد در خانه انفاق زنجان همزمان با ماه رمضان افزود: همه این طرح‌ها در طول سال نیز در خانه انفاق اجرایی می‌شوند، ولی در ماه رمضان به صورت ویژه نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی در قالب آنها اقدام می‌شود.

این مسئول در ادامه با ارائه گزارشی از میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در خانه انفاق زنجان طی خرداد ماه بیان کرد: طی این ماه ۵ میلیون ریال در قالب طرح صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) جمع‌آوری شد.

وی همچنین با اشاره به جمع‌آوری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال کمک مردمی در قالب اهدای تاج گل تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۴ میلیون و ۷۸۵ هزار ریال نیز صدقه در خانه انفاق جمع شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در ادامه جمع‌آوری ۸۰۰ هزار ریال کمک در قالب طرح یاسین، ۵۰۰ هزار ریال در قالب رد مظالم، ۶۹۱ هزار ریال در طرح رضوان و ۴۸۴ هزار ریال در قالب طرح رحمت را از دیگر کارکردهای خانه انفاق اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین در مدت مذکور در قالب طرح‌های طاها، محسنین و کوثر نیز به ترتیب ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال کمک جمع‌آوری شد.

این مسئول همچنین با اشاره به کمک ۱۲ میلیون و ۶۸۳ هزار ریالی مردم زنجان در قالب طرح شفا با مراجعه به خانه انفاق اضافه کرد: طی خرداد ماه میزان کمک‌های جمع‌اوری شده در قالب طرح کفاره غیرعمد و زکات به ترتیب ۱۷۷ هزار ریال برآورد شده است.

حسنلو میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در طرح اکرام خانه انفاق را طی خرداد ماه ۳۱۸ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: در این مدت در طرح اکرام ایتام ۱۵ حامی کفالت ۱۵ یتیم را قبول کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع بر اساس برآورد صورت گرفته طی خرداد ماه امسال با اجرایی شدن ۳۵ طرح در خانه انفاق ۴۱۶ میلیون و ۷۴۱ هزار ریال کمک مردمی جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان بیان کرد: از مبلغ اعلام شده ۳۷۶ میلیون و ۲۳۱ هزار ریال به صورت نقدی و ۴۰ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال به صورت کالا و غیرنقدی جمع‌آوری شده است.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون نیز به مناسبت ماه رمضان همه طرح‌های مشارکتی مذکور در خانه انفاق در حال اجرا شدن است، اضافه کرد: همکاران امدادگر در خانه انفاق در نوبت صبح و بعداز ظهر آماده دریافت کمک‌های مردم نوع دوست استان برای کمک به نیازمندان و مددجویان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز