خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان:

محیط با نشاط، امید به زندگی بیماران کلیوی را افزایش می یابد

کد خبر : ۱۷۱۹۷۶

گردآمدن بیماران و خیّرین شهر زنجان در یک محیط مفرح ورزشی، امید به زندگی بیماران را افزایش می‌دهد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان در اردوی یک روزه فرهنگی ورزشی بیماران کلیوی و پیوند اعضاء که عصر روز دوشنبه ۵ خرداد ماه امسال برگزار شد، گفت: گردآمدن بیماران و خیّرین شهر زنجان در یک محیط مفرح ورزشی، امید به زندگی بیماران را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد رضا طهماسبی با اعلام این خبر افزود: خیّرین می‌توانند در برگزاری برنامه‌های سیاحتی، زیارتی، تفریحی و ورزشی برای ایجاد نشاط در بیماران و خروج از انزوای زندگی، انجمن بیماران کلیوی را همراهی کنند.

طهماسبی ادامه داد: بیماری‌های کلیوی نباید به عاملی بازدارنده تبدیل شده و بیماران را از تفریح و نشاط غافل کند.

در ادامه اسرافیل محمدی مسئول کمیته ورزشی انجمن کلیوی زنجان از افتتاح مجموعه ورزشی در پروژه در حال ساخت آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی تیر ماه امسال خبر داد و گفت: تنیس روی می‌ز، شطرنج، یوگا، دارت و سایر ورزش‌های متناسب با بیماران کلیوی در این مجموعه ورزشی فعال می‌شود.

وی افزود: حضور خانواده‌ها در کنار بیماران و تشویق آنان به ورزش و نشاط از گوشه نشینی آنان می‌کاهد.

محمدی خاطر نشان کرد: انجمن کلیوی زنجان در اجرای برنامه‌های تفریحی و ورزشی برای بیماران پیشگام است.

وی یادآور شد: سال گذشته دو دوره مسابقات ورزشی در میان بیماران برگزار شد که برندگان آن به مشهد مقدس اعزام شدند.

رباب صحبت لو یکی از بیماران پیوندی انجمن کلیوی زنجان که در سال ۹۱ دارای عنوان قهرمان کشوری در رشته‌های دو ۸۰۰ م‌تر، دو ۴۰۰ م‌تر، پرتاب وزنه و نیزه است گفت: بیماران خانه نشینی را پیشه خود نسازند و در برنامه‌هایی که انجمن کلیوی زنجان برای نشاط روحیه آنان برگزار می‌کند، حضور فعال داشته باشند تا راحت‌تر با بیماری کنار بیایند.

وی تصریح کرد: انجمن کلیوی زنجان سال گذشته با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ورزشی از جمله آرایشگری، خیاطی، گلسازی، یوگا، شنا، تنیس روی میز و بدمینتون به صورت رایگان در کنار بیماران بود.

صحبت لو تاکید کرد: ارگان‌های دولتی نیز باید در کنار خیریه‌ها و خیّرین در برگزاری برنامه‌های مفرح برای بیماران همگام بوده و با اختصاص جوایزی برای شرکت کنندگان، آنان را به حضور در برنامه‌های جمعی تشویق کنند.

وی همچنین به نبود دستگاه آزمایش سطح ساندیمون بیماران کلیوی اشاره کرد و گفت: آزمایش سطح ساندیمون هر دو ماه یک بار در زنجان به عمل می‌آید که نمونه‌ها به تهران می‌رود در حالی که با تهیه این دستگاه در زنجان بیماران هر لحظه می‌توانند این آزمایشات را انجام دهند.

عضو انجمن کلیوی زنجان به برخی مشکلات وهزینه‌های بیماران کلیوی به ویژه بیماران کلیوی روستایی تاکید کرد و گفت: نبود دفترچه خاص برای بیماران پیوندی، برخی هزینه‌ها را بر این بیماران تحمیل می‌کند و این در حالی است که بیماران هر دو الی سه ماه باید چکاپ شده و هزینه آزمایشات علاوه بر هزینه ایاب و ذهاب و دارو‌ها بیماران کلیوی را با مشکلات مالی مواجه می‌کند.

گفتنی است در برگزاری اردوی فرهنگی ورزشی، محمد حسن نجاریان، رضا رجبیون، منصور سفیدگری، زهرا احمدی و شرکت پارس سوییچ، انجمن کلیوی زنجان را یاری کردند.

نتایج این دوره از مسابقات به شرح ذیل است:

شطرنج برادران

۱ - گرز علی عزیزی

۲ - محمد رضا عبدی

۳ - فریدون عطرچی

شطرنج خواهران

۱ - مشترک گیتی نصیری و رقیه احمدی

طناب کشی برادران

گروه برنده: مهدی عباسی –فریدون عینی لو - فتحعلی جعفری

طناب کشی خواهران

گروه برنده: نرگس عباسی– زهرا ملکی– گلستان محمدی– مهدیه خیرالهی– مریم عظیمی

بدمینتون برادران

۱ - مهدی عباسی

۲ - نادر امیر اصلانی

۳ - جعفر خدایی

پرتاب وزنه خواهران

۱ - رباب صحبتلو

۲ - رباب شیروانی

۳ - ریحانه جهانگیری

دارت برادران

۱ - نادر امیر اصلانی

۲ - جعفر خدایی

دارت خواهران

۱ - اکرم محمدی

۲ - آفرین عزمی

۳ - فاطمه بیات

یادآور می‌شود داوران این مسابقات را آقایان: جلال جراحی - منصور سفیدگری - پرویز پرکاریان– فریدون اصلاحی–محسن محیطی– جمشید کلانتری– نقی سالک - احد سهامی - عباس محمدی و خانم‌ها: بهیه بابایی - فرح رومی - ثریا خدایاری - تارانتاش بر عهده داشتند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز