خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در دیدار با جامعه کارگری استان زنجان تاکید کرد؛

توجه به امور رفاهی و معیشتی کارگران باعثبهبود تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۵۸۲

در جهت تحقق برنامه‌های اقتصادی دولت و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بیشترین اتکا به تلاش کارگران و نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف است.

استاندار زنجان گفت: همراهی جامعه کارگری با سیاست‌های دولت و تلاش کارگران، تضمین کننده موفقیت‌های طرح‌های اقتصادی کشور و تحکیم بخش نتایج اجرای این طرح‌هاست.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» جمشید انصاری، امروز در چهارمین روز از هفته کارگر در دیدار با جامعه کارگری استان توجه به فرهنگ کار در کشور را ضروری دانست و گفت: متاسفانه فرهنگ کار در جامعه ما با ضعف‌های جدی روبروست که نیازمند اصلاح است.

استاندار زنجان، به نقش کارگران در اقتصاد ملی اشاره کرد و گفت: کارگران رکن اساسی فعالیت‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند و به گردش درآمدن چرخ اقتصاد ملی، حاصل تلاش آن‌هاست.

انصاری سرمایه، نیروی کار و نظام مدیریتی را سه عامل موثر در اقتصاد ملی دانست و اظهار داشت: در جهت تحقق برنامه‌های اقتصادی دولت و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بیشترین اتکا به تلاش کارگران و نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف است.

وی همراهی جامعه کارگری را از عوامل موفقیت دولت در اجرای طرح‌های اقتصادی نظیر مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها عنوان نمود و افزود: همراهی جامعه کارگری با سیاست‌های دولت و تلاش کارگران، تضمین کننده موفقیت‌های طرح‌های اقتصادی کشور و تحکیم بخش نتایج اجرای این طرح‌هاست.

استاندار زنجان در سخنان خود در جمع کارگران استان بر لزوم ارتقاء توانمندی‌های نیروی کار تاکید نمود و خاطرنشان شد: باید سرمایه گذاری‌های بیشتری در جهت ارتقاء سطح مهارت حرفه‌ای کارگران انجام شود و مهارت کارگران تضمین کننده دوام اشتغال آن‌هاست.

مقام عالی استان به ضرورت تقویت و توسعه رفاه اجتماعی کارگران در جامعه تاکید داشت و گفت: سیاست‌های سه جانبه نماینده کارگران، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان دولت در تعیین وضعیت رفاه و درآمد کارگران موثر است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود توجه به فرهنگ کار در کشور را ضروری دانست و تصریح داشت: متاسفانه فرهنگ کار در جامعه ما با ضعف‌های جدی روبروست که نیازمند اصلاح است.

انصاری روز جهانی کارگر را فرصت مناسبی برای آشنایی و بهره‌مندی از تجارب کارگران دیگر کشور‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد با استفاده از این تجارب، تصمیمات موثرتری در جهت بهبود وضعیت کارگران کشور اتخاذ شود.

نماینده عالی دولت در استان در بخشی از سخنان خود، با بیان این مطلب که مرجع رسمی اعلام نرخ بازار کار کشور، آمارهای سرشماری مرکز آمار ایران است، اظهار داشت: مرکز آمار ایران علاوه بر انجام سرشماری عمومی هر پنج سال یکبار، طی چهار فصل سال به نمونه گیری‌های آماری در نقاط مختلف کشور می‌پردازد و اطلاعات را به تفکیک جنسیت و موقعیت‌های مختلف ارائه می‌کند.

وی نرخ بیکاری استان زنجان را در سال گذشته ۹.۹ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال ۹۱ چهار دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

استاندار زنجان نرخ بیکاری شهری در استان زنجان را امری نگران کننده دانست و گفت: در حالی‌که میانگین نرخ بیکاری شهری کشور ۱۳ درصد است این رقم در استان ما ۱۳.۶ درصد اعلام شده و نرخ بیکاری روستایی کشور ۸ درصد است که این میزان در استان زنجان ۴.۶ درصد است.

انصاری در پایان یادآور شد که نرخ فعالیت بانوان استان ۲ درصد بیشتر از کشور و نرخ بیکاری زنان استان ۲ درصد از کشور کمتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز