خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم:

۳۶۰ موقوفه در شهرستان طارم وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۵۱۹

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم از وجود ۳۶۰ موقوفه در این شهرستان خبر داد. / پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی‌(ع) و فاطمه زهرا(س) از نخستین واقفین در دین اسلام هستند که پس از این بزرگواران نیز سنت حسنه وقف توسط ائمه اطهار(ع) ادامه پیدا کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم، گفت: واقف می‌تواند خودش یا شخص دیگری را برای تولیت موقوفه‌اش قرار دهد و اوقاف تنها موقوفات فاقد متولی را اداره می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به اینکه وقف یکی از احسان‌های ماندگار و جاودانه است، بیان کرد: واقفان کسانی هستند که عمل نیک آن‌ها در بحثوقف پس از مرگ نیز باقی مانده و به عنوان صدقه جاریه ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به آثار و نتایج مثبت وقف در جامعه اظهار داشت: انجام عمل وقف موجب حفظ همبستگی جامعه و روابط عاطفی و اخلاقی و برقراری عدل اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه می‌شود.

این مسئول با اشاره به راهکارهای ترویج سنت حسنه وقف در جامعه تصریح کرد: برای ترویج بیش از پیش سنت حسنه وقف باید اعتماد سازی لازم در بین مردم صورت گیرد، که خوشبختانه طی چند سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است و اعتماد مردم جلب شده است.

احمدی با بیان اینکه اوقاف به صورت دقیق و با توجه به نیات واقفان نسبت به هزینه‌کرد موقوفات اقدام می‌کند، توضیح داد: واقف می‌تواند خودش یا شخص دیگری را برای تولیت موقوفه‌اش قرار دهد و اوقاف تنها موقوفات فاقد متولی را اداره می‌کند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از تعداد موقوفات موجود در شهرستان طارم گفت: در حال حاضر ۲۴۶ موقوفه درآمدزا در شهرستان طارم وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم همچنین تعداد موقوفات غیردرآمدزای این شهرستان را ۱۱۵ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: این موقوفات شامل مساجد هستند.

این مسئول در پایان، با بیان اینکه در حال حاضر به طور مجموع ۳۶۱ موقوفه در شهرستان طارم وجود دارد، تصریح کرد: تعداد اعلام شده شامل موقوفات انتفاعی و غیرانتفاعی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز