خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان مطرح کرد:

ظرفیت بلا استفاده گرمخانه بناب در ساماندهی متکدیان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۶۰

از ابتدای سال تاکنون ۳۰۷ متکدی از سطح شهر زنجان جمع‌آوری شده که ۱۲۹ نفر آن‌ها زن و ۱۷۸ نفر مرد است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان نیز با اشاره به جمع اوری ۳۰۷ متکدی از سطح شهر زنجان طی سال جاری گفت: متاسفانه ظرفیت گرمخانه بناب برای نگهداری و ساماندهی متکدیان بلا استفاده مانده است.
به گزارش ایلنا از زنجان، علی جعفری با بیان اینکه بیشتر متکدیان استان غیر بومی هستند، اظهارکرد: شهر زنجان به عنوان شهری مذهبی باید عاری از متکدی باشد.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۷ متکدی از سطح شهر زنجان جمع‌آوری شده که ۱۲۹ نفر آن‌ها زن و ۱۷۸ نفر مرد است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان از تصویب احداثگرمخانه برای نگهداری متکدیان خبر داد و افزود: این گرمخانه تاکنون ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اتمام و تجهیز آن حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
وی ابراز کرد: مادامی که گرمخانه تحت پوشش شهرداری زنجان به بهره برداری نرسیده باید به صورت موقت از گرمخانه بناب استفاده کرد.
جعفری تاکید کرد: شهرداری زنجان باید هر چه سریع‌تر نیروی انسانی و ملزومات فعال سازی گرمخانه بناب را تامین کند.
وی با اشاره به ظرفیت خیریه‌های مردم نهاد گفت: تا کنون خیریه ویژه حمایت از متکدیان نیازمند در زنجان راه اندازی نشده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: با تامین نیروی انسانی لازم توسط شهرداری جمع آوری متکدیان زن نیز تسریع می‌شود.
جعفری با اشاره به جلسه ساماندهی متکدیان شهر زنجان خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و موسسات خیریه در ساماندهی متکدیان، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از تکدی‌گری، ساخت انیمیشن و فیلم کوتاه و بازدید از گرمخانه شهرداری تبریز به منظور بهره‌مندی از تجربه این شهرداری در ساماندهی متکدیان از پیشنهادات و مصوبات این جلسه بود.
گفتنی است: گرمخانه بناب که از دو سال پیش به منظور نگهداری موقت متکدیان تجهیز و در اختیاریشهرداری زنجان قرار گرفته است بلا استفاده است همچنین محل گندزدایی و گرمخانه موقت متکدیان شهر زنجان که در کانکسی واقع در یکی از نقاط شهر پیش‌تر فعال بود تعطیل شده است، از سوی دیگر گرمخانه در دست احداثشهر زنجان توسط شهرداری، به دلیل عدم تامین اعتبار و عدم تخصیص سهم استان در احداثآن، فقط ۵۷ درصد پیشرفت داشته و قابل استفاده نیست.
ضرورت ساماندهی متکدیان زمینه برگزاری جلسات متعدد و تصمیم گیری در این زمینه را فراهم کرد. جمعی از مسئولان استان زنجان نیز با بازدید از گرمخانه موقت بناب مقرر کردند شهرداری هر چه سریع‌تر زمینه فعال شدن این گرمخانه را فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز