خبرگزاری کار ایران

مسئول دفتر امام جمعه زنجان:

تلاوت قرآن مقدمه تدبر در آیات الهی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۵۵

مسئول دفتر امام جمعه زنجان گفت: تلاوت قرآن کریم مقدمه تدبر در آیات الهی است و این تدبر زمینه عمل به دستورات الهی را فراهم می کند.

زنجان ایلنا: مسئول دفتر امام جمعه زنجان گفت: ‌ قرآن کریم و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام به عنوان امانت های گرانبها در نزد انسان ها به امانت گذاشته شده اند و برای تبین معانی و مفاهیم قرآنی باید به احادیثاهل بیت(ع) مراجعه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام سید رضا موسوی مسئول دفتر امام جمعه زنجان امروز(۱۴ مهر) در مراسم بازگشایی مدارس قرآنی فوق برنامه ای به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ساده زیستی و دوری از تجملات اهل بیت(ع) حتی در مراسم ازدواج باید سرلوحه و الگوی تمام مسلمانان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآنی کریم یکی از دل مشغولی های حضرت زهرا(س) بود، ادامه داد: ایشان اولین بانوی مسلمانی است که قرآن کریم را حفظ بودند.

مسئول دفتر امام جمعه زنجان به نزول قرآن کریم در منزل حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و اظهار داشت: منزل ایشان محل نزول فرشتگان بود و این آیات در منزل ایشان به پیامبر گرامی اسلام نازل می شد.

حجت الاسلام موسوی بر توجه فعالان قرآنی در معانی و مفاهیم قرآن کریم تاکید کرد و افزود: قرآن کریم و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام به عنوان امانت های گرانبها در نزد انسان ها به امانت گذاشته شده اند و برای تبین معانی و مفاهیم قرآنی باید به احادیثاهل بیت(ع) مراجعه کرد.

وی با اشاره به اینکه طبق فرموده حدیثثقلین این دو امانت جداشدنی نیست، یادآور شد: اگر می خواهیم در دنیا و آخرت سعادتمند باشیم باید به این ریسمان الهی چنگ بزنیم.

مسئول دفتر امام جمعه زنجان در پایان تلاوت را مقدمه تدبر در قرآن عنوان کرد و گفت: تدبر در قرآن کریم زمینه عمل به دستورات الهی را فراهم می سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز