خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی رانندگان این استان خبر داد:

تشکیل غیرقانونی ۵ انجمن صنفی کارگران راننده در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۰۹۲

«مالکان مینی بوس‌های یک شرکت مینی بوسرانی در استان به اداره کار مراجعه کردند و گفتند می‌خواهیم اتحادیه(تشکل کارفرمایی) تشکیل دهیم اما بعد از آنکه اتحادیه را تشکیل دادند، دوباره به اداره کار مراجعه کردند و این بار انجمن صنفی کارگری تشکیل دادند.»

رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافربری استان مرکزی از تشکیل غیرقانونی حداقل ۵ انجمن صنفی کارگران راننده در این استان خبر داد.

«صادق متولی» در این باره به ایلنا گفت: ما در انجمن صنفی رانندگان مسافربری استان مرکزی حدود ۵۰۰ کارگر راننده هستیم، برای کسی کار می‌کنیم، حقوق می‌گیریم و این انجمن را برای حفظ منافع‌مان تشکیل دادیم، اما انجمن‌های جدیدی کنار ما تاسیس شده‌اند که فقط نام کارگری را یدک می‌کشند و اعضای آن در حقیقت کارفرما هستند.

او افزود: مثلا مالکان مینی بوس‌های یک شرکت مینی بوسرانی در استان به اداره کار مراجعه کردند و گفتند می‌خواهیم اتحادیه(تشکل کارفرمایی) تشکیل دهیم اما بعد از آنکه اتحادیه را تشکیل دادند، دوباره به اداره کار مراجعه کردند و این بار انجمن صنفی کارگری تشکیل دادند.

او تصریح کرد: این رویه نشان می‌دهد اداره کار استان برای صدور مجوز تشکل‌های صنفی هیچ تحقیقی انجام نمی‌دهد. در استان حداقل ۵ انجمن صنفی غیر قانونی تشکیل شده است که اعضای آن همه کارفرما و صاحب خودرو هستند اما برای داشتن امتیاز صدور کارت هوشمند انجمن صنفی کارگری تشکیل داده‌اند.

این فعال صنفی با بیان اینکه هر کجا شکایت بردیم به داد ما نرسیدند، افزود: وقتی به اداره کار می‌گوییم چرا به اینان که مالک خودرو هستند، اجازه تشکیل انجمن صنفی کارگری دادید، می‌گوید اینان برای ما مدرک آوردند و ما هم قبول کردیم. شما می‌توانید بروید شکایت کنید.

بازرس انجمن‌های صنفی رانندگان مسافربری کشور در پایان گفت: تا به امروز چندین بار به وزیر کار نامه نوشتیم. چندین بار هم او و مسئولان وزارتخانه‌اش را به کانون دعوت کردیم، اما حتی جواب ما را نداده‌اند. به مسئولان اداره کار استان هم که اعتراض می‌کنیم، می‌گویند سیاست ما تشکیل نهادهای کارگری بیشتر است چرا که تشکیل نهاد کارگری برای ما امتیاز دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز