خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران:

رای منفی دیوان قابل تصور نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۹۵۵

تخلف شورای عالی کار در پرونده به قدری واضح است که رد شدن شکایت کارگران از طرف دیوان عدالت قابل تصور نیست / جامعه کارگری منتظر جبران خساراتی است که مزد ۹۲ به معیشتش وارد کرده است.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران در خصوص پرنده شکایت از مزد ۹۲ کارگران گفت: تخلف شورای عالی کار در پرونده به قدری واضح است که رد شدن شکایت کارگران از طرف دیوان عدالت قابل تصور نیست.

«فتح الله بیات» در این باره به ایلنا گفت: جامعه کارگری منتظر جبران خساراتی است که مزد ۹۲ به معیشتش وارد کرده است.

وی با بیان اینکه قوای جامعه کارگری در سال ۹۲ تحلیل رفته است تصریح کرد: مزد ۹۲ خلاف ماده ۴۱ قانون کار تعیین شد و حالا تاثیرات نامطلوب این تخلف بر معیشت کارگران کاملا مشخص است. با توجه به اینکه مزد سال ۹۳ نیز برخلاف ماده ۴۱ تنظیم شده، دولت باید در نظر داشته باشد که در صورت ادامه رویه سال ۹۲، قشر کارگر رو به زوال می‌رود.

وی تاکید کرد: حیات جامعه کارگری منوط به تزریق کمک‌های نقدی و غیر نقدی دولت به بدنه این قشر است بنابراین انتظار داریم دولت تجربه سال گذشته را فراموش نکند و به فکر چاره‌ای برای تامین کمبود مزد ۹۳ باشد.

این مقام کارگری ادامه داد: انتظار ما از دولت تدبیر و امید در حدی است که به جای شکایت از مزد ۹۳، به چاره اندیشی دولت اعتماد کرده‌ایم. امیدواریم رویه دیوان عدالت اداری وهمچنین دولت یازدهم به نحوی نباشد که کارگران از اعتماد خود پشیمان شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز