خبرگزاری کار ایران

واکنش رییس کمیسیون عمران مجلس به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی:

ضمانت بخش خصوصی از سوی دولت منطقی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۲۱۱

تاسفانه تا کنون بخش خصوصی و سرمایه گذاران از پیشنهاد دولت مبنی بر واگذاری و فروش پروژه‌های نیمه تمام عمرانی استقبال نکرده‌اند.

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: این ادعا که پروژه‌های سودآور تنها به بخش‌های خاص مانند قرارگاه خاتم الانبیا داده می‌شود، ‌واقعا درست نیست چراکه این نهاد‌ها در بسیاری از پروژه‌ها سرمایه گذاری کردند که هیچ سوددهی نداشته و تنها هدفشان عمران و آبادی کشور بوده است.

سید مهدی هاشمی در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه اساسا دولت نمی‌تواند ضمانت بخش خصوصی را بکند، ‌ ادامه داد: ‌اگر پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی جدی است باید دید ‌چه تضمینی می‌تواند برای بخش خصوصی حوزه خود داشته باشد.

وی اظهار کرد: ‌ البته دولت می‌تواند ضمانت بخش خصوصی را برای طرف خارجی انجام دهد که این منطقی است می‌تواند در یک چهارچوب منطقی این تعهد را ایجاد کرد.

رییس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که آیا بخش خصوصی تا کنون از پیشنهاد دولت مبنی بر واگذاری و فروش پروژه‌های نیمه تمام عمرانی استقبال کرده است، ‌ گفت: متاسفانه از زمان طرح این مساله تا کنون بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از این پیشنهاد دولت استقبال نکردند علت هم این است که پروژه سودآوری به بخش خصوصی پیشنهاد نشده که برای فعالان جذابیت داشته باشد.

هاشمی درباره ادعای برخی از سرمایه گذاران مبنی بر اینکه پروژه‌های سودآور به نهادهای دولتی و شبه دولتی واگذار می‌شود، ‌ تاکید کرد: ‌ البته این ادعا که پروژه‌های سودآور تنها به بخش‌های خاص مانند قرارگاه خاتم الانبیا داده می‌شود، ‌واقعا درست نیست چراکه این نهاد‌ها در بسیاری از پروژه‌ها سرمایه گذاری کردند که هیچ سوددهی نداشته و تنها هدفشان عمران و آبادی کشور بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز