خبرگزاری کار ایران

شرکت فرودگاه‌ها به دنبال ایجاد موزه صنعت فرودگاهی در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۵۲

شرکت فرودگاه‌های کشور آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام کرده است تا با راهنمایی و کمک و نظرات کارشناسی صاحب‌نظران سازمان میراثفرهنگی اقدام به تاسیس موزه کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور اعلام کرد: شرکت فرودگاه‌ها خواهان آموزش و توسعه فرهنگ هوانوردی است و در این راستا ایجاد موزه می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.

به‌ گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ در نشست مشترک محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال غیر منقول و محمدعلی ایلخانی روند تاسیس موزه صنعت فرودگاهی و هواپیمایی مورد بررسی قرار گرفت.

ایلخانی در این نشست با اشاره به لزوم وجود موزه صنعت فرودگاهی در اشاعه فرهنگ هوانوردی گفت: با اجرای این پروژه، اولین موزه صنعت فرودگاهی در کشور ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌ها خواهان آموزش و توسعه فرهنگ هوانوردی است و در این راستا ایجاد موزه می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: می‌توانیم با همکاری مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد فضای مناسبی را به این کار اختصاص دهیم و برای تمامی بخش‌های زیرمجموعه(مانند شبکه پیام‌های هوانوردی، مراقبت پرواز، ارتباطات ناوبری، شرکت‌های هواپیمایی، نیروی هوایی و…) فراخوان داده و اسناد و اشیاء مناسب را جمع آوری نماییم که این موضوع گام موثری در جهت توسعه آگاهی و اطلاع مخاطبان و هموطنان علاقه‌مند خواهد بود.

ایلخانی در پایان گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام کرده است تا با راهنمایی و کمک و نظرات کارشناسی صاحب‌نظران سازمان میراثفرهنگی اقدام به تاسیس موزه کند.

در ادامه نیز سیداحمد مومنی‌رخ عضو هیأت مدیره شرکت اظهار داشت: فرودگاه‌های کشور دارای دستگاه‌ها و اسناد زیادی است که مناسب نگهداری در موزه هستند.

وی با بیان اینکه طرح ارائه شده بسیار فراگیر و جامع است، اظهار داشت: ما سوابق خوبی در این صنعت داریم که می‌تواند در این موزه به نمایش گذاشته شود به‌طور مثال اولین خلبان منطقه ایرانی بوده و ایران ۹۰ سال پیش ناوگان هوایی داشته و از زمان ناصرالدین شاه در فرودگاه قلعه‌مرغی صنعت هوایی با پرواز بالن شروع شده است.

همچنین کارگر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از اقدام شرکت فرودگاه‌ها در جهت تاسیس و ایجاد موزه صنعت فرودگاهی گفت: طبق ارائه آماری که از تعداد و تنوع موزه‌های کشورهای توسعه یافته در دست است، کشورهای زیادی به دنبال ایجاد و حفظ موزه هستند که این امر بیان‌گر ضرورت موضوع است به‌طوری‌که کشور امارات برای ایجاد موزه٬ قراردادی هفت میلیارد دلاری با فرانسه منعقد کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: انسان‌ها پشت کارهای بزرگی مانند احداثموزه بوده‌اند و امید است شرکت فرودگاه‌ها به‌عنوان متولی نامی به یاد ماندنی در این امر داشته باشد.

کارگر گفت: در برنامه چهارم توسعه به این امر اشاره شده بود که سازمان‌ها تشکیل موزه دهند اما این موضوع در برنامه پنجم مسکوت ماند که پیش‌بینی می‌شود در برنامه ششم این امر برای سازمان‌ها یک تکلیف شود.

وی اضافه کرد: به‌منظور ایجاد موزه٬ نیازمند مواردی هستیم که شامل تشکیل هیأت راهبردی و صدور احکام لازم برای آنها، جذب مشاور و ایجاد دفتر برای پیگیری، اختصاص یک سوله و انبار برای نگهداری اشیای جمع‌آوری شده، ثبت و پلاک‌دهی اشیا و یادداشت در دفترهای مربوطه، ایجاد مرکز اسناد که بخشی از موزه صنعت است و ارزیابی مجموعه جمع‌آوری شده به جهت در نظر گرفتن مکان و چیدمان مناسب آن است.

کارگر گفت: این موزه با تقویت بخش اسناد منبع خوبی برای تحقیقات و پژوهش‌های محققان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز