خبرگزاری کار ایران

نوبخت در جمع خبرنگاران مطرح کرد: / ۳ /

وجود بیش از ۲ هزار طرح نیمه تمام روی دست مسئولین اجرایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۷۶

درست است که با هر کلنگ زنی بارقه‌ی امید در دل مردم ایجاد می‌شود، اما این کافی نیست و باید طرح ها به پایان رسد تا مردم از منافع آن استفاده کنند / جور وزیر اطلاعات را کشیدن طاقت بسیاری را می‌خواهد که بنده ندارم.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه بیش از ۲ هزار و ۹۰۶ طرح ناتمام روی دست مسئولین اجرایی مانده است، گفت: درست است که با هر کلنگ زنی بارقه‌ی امید در دل مردم ایجاد می‌شود، اما این کافی نیست و باید طرح ها به پایان رسد تا مردم از منافع آن استفاده کنند. پس تسریع در بهره‌برداری از طرح‌ها مهم‌تر از اضافه کردن طرح‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در ادامه خنان خود در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت، در مورد نحوه‌ی پیگیری سفرهای استانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ‌ سفر استانی با کیفیت بهتر و با اهداف مورد نظر برای پیوند مردم با دولت و آشنایی مسئولین دولتی، با خواست‌های منطقه‌ای انجام خواهد شد و سفرها در حال حاضر نیز انجام می‌شود به طور مثال رئیس جمهور اخیرا به بوشهر سفر و از فعالیت‌های پارس جنوبی بازدید کردند.

وی اضافه کرد: همچنین بنده دیروز به همدان و کرمانشاه سفر کردم و اغلب وزرا، در هفته به استان‌های مختلف سفر می‌کنند، اما اگر تلقی این باشد که شخص رئیس‌جمهور یا کل کابینه به استان‌ها بروند این کار باید با مطالعه ی بیشتر انجام شود.

وی با اشاره به این که بیش از ۲ هزار و ۹۰۶ طرح ناتمام روی دست مسئولین اجرایی و مجلس مانده است، گفت: درست است که با هر کلنگ زنی بارقه‌ی امید در دل مردم ایجاد می‌شود، اما این کافی نیست و باید طرح ها به پایان رسد تا مردم از منافع آن استفاده کنند. پس تسریع در بهره‌برداری از طرح‌ها مهم‌تر از اضافه کردن طرح‌ها خواهد بود.

نوبخت در رابطه با لایحه هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۳ گفت: به محض این که لایحه تکمیل شود و به مجلس تقدیم کنیم، از اطلاع رسانی در مورد آن استقبال خواهیم کرد و قطعا در این رابطه وجوه قانونی را رعایت می‌کنیم.

نوبخت، در مورد چگونگی اجرایی شدن توافقات ژنو نیز یادآورشد: در چارچوب موافقت‌نامه کارهایی که باید جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، انجام خواهد شد و تفصیل آن را سخنگوی وزارت خارجه به اطلاع اصحاب رسانه اعلام می‌کند.

وی در جواب سوالی در مورد قیمت سوخت در بودجه‌ی ۹۳ و مکانیزم حذف دهک اول در طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: تا ارائه لایحه چگونگی ادامه‌ی اجرای قانون هدفمندی به صورت فعلی استمرار می‌یابد.

وی همچنین در جواب سوالی در مورد ساز و کار بازگشت افرادی که به خاطر حواشی سال ۸۸ از کشور خارج شده‌اند، اظهارداشت: جور وزیر اطلاعات را کشیدن طاقت بسیاری را می‌خواهد که بنده ندارم، اما به طور کل رویکرد دولت برای ایجاد فضای مناسب برای حضور ایرانیان مقیم خارج از کشور و رفت و آمد آنها منطقی و تثبیت شده است و آنچه در چارچوب قانون، قابل انجام باشد، پیگیری می‌کنیم و اگر نیاز به اصلاح قانون باشد که با مصالح ما در تضاد نباشد، این کار انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت، در جواب این سوال که تا چه اندازه در بودجه ۹۳ به بهبود معیشت مردم توجه شده است، گفت: در خصوص پاسخگویی لایحه‌ی بودجه به مطالبات مردم در سال ۹۳ به دنبال تقویت قدرت خرید مردم و بهبود معیشت آنها خواهیم بود و مناسبت‌ترین کارها را در جهت تلاش برای کاهش نرخ تورم انجام خواهیم داد و حداقل ۱۰ واحد درصد تورم در سال ۹۳ کمتر از سال جاری خواهد بود و به این میزان می‌توان در جهت بهبود وضعیت معیشت مردم، ‌ و تقویت قدرت خرید خانوارها اقدام و همزمان برای گسترش دامنه اشتغال تلاش کنیم به ویژه داشتن رشد اقتصادی مثبت ۳ درصد ر این ارتباط می‌تواند پیام خوبی در اقتصاد ایران باشد.

نوبخت ادامه داد: معاونت برنامه‌ریزی دولت نیز با این هدف کار می‌کند که اگر در کشور اتفاقی رخ داد از قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده باشند تا در صورت رخ‌دادهای گوناگون تازه به دنبال فکر کردن برای این که چه باید بکنیم، نباشیم.

وی تاکید کرد: از جمله اقداماتی که در بودجه سال ۹۳ مد نظر قرار گرفته است، این است که مقدمات برنامه‌ی ششم در جهت تعادل بخشی استان‌ها را آغاز کنیم و معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور نیز در همین راستا از روز شروع کار با برنامه‌ی منسجم و از پیش تعیین شده کار خود را دنبال می‌کند.

نوبخت در جواب سوال خبرنگاری در مورد رفع ممنوع‌الخروجی برخی چهره‌های اصلاح طلب و این که آیا آقای خاتمی به خاطر ممنوع‌الخروج بودن نتوانسته است در مراسم ماندلا شرکت کند، گفت: این موضوع در حوزه‌ی کار رسمی قوه مجریه تعریف نمی‌شد و پاسخ را باید از مسیر دیگر جویا شوید.

نوبخت همچنین در رابطه به روند اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی تصریح کرد: آن منشور اجرایی خواهد شد و از معاونت محترم حقوقی درخواست می‌کنم و در جلسه آینده در حضور شما خبرنگاران اطلاعات لازم را به شما بدهد.

وی همچنین در رابطه با برنامه‌های دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و اتصال لوله‌ی گاز ایران و پاکستان، افزود: در مورد لوله‌ی گاز ایران و پاکستان توضیحات لازم را از وزیر نفت جویا خواهم شد و به اطلاع شما می‌رسانم، اما در مورد افزایش سرمایه‌گذاری خارجی باید بگویم که این کار از مسیر بهبود فضای کسب و کار و آسان سازی سرمایه‌گذاری به طور جدی در حال انجام است و ۳۵ مصوبه در ۱۷ شهریور در این رابطه داشته‌ایم.

نوبخت با بیان این که از منابع تسهیلات خارجی باید استفاده کنیم، گفت: در لایحه بودجه ۹۳ بیش از ۳۵ میلیارد دلار اجازه‌ی استفاده از منابع خارجی را خواهیم داشت و در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیارد دلار طرح مصوب، مهیاست که سریعتر اجرایی می‌شود. پس سرمایه‌ی خارجی از منابعی است که به ما کمک می‌کند رکود را پشت سر بگذاریم و این موضوع ربطی به قرار داد ژنو ندارد و فی نفسه این پتانسیل برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

سخنگوی دولت در رابطه با سفر رئیس جمهور به ترکیه که قرار بود ۲۶ آذر انجام شود، تصریح کرد: اجازه بدهید به محض قطعی شدن این سفر اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی همچنین در مورد برنامه های دولت برای میراثفرهنگی و گردشگری گفت: صحبت‌های شما انگیزه‌ای شد که از آقای نجفی بخواهم تا در جلسه آینده به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

سخنگوی دولت در مورد تشکیل سازمان مدیریت برنامه ریزی و این که چرا دولت برای تشکیل آن لایحه نداده است، گفت: قبل از این که دولت تدبیر و امید، فعالیت خود را شروع کند، مجلس طرحی با فوریت را مطرح کرد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی احیا شود، اما دولت با توجه به اختیارات مصرح در قانون اساسی به ویژه اصل ۱۲۶ این اختیار را برای رئیس جمهور تعریف کرده است که بتواند سازمان مدیریت را احیا کند پس علت این که لایحه‌ای اده نشد این است که نیاز به اجازه‌ی قانونی نیست و این اجازه در قانون وجود دارد.

نوبخت همچنین در مورد قرارداد نفتی کرسنت، یادآور شد: یک گروه برای مطالعه کافی در این رابطه تعیین شده است که به استیفای حقوق جمهوری اسلامی ایران بپرازد و ان شاء الله ماموریت خود را به خوبی به انجام خواهد رساند.

سخنگوی دولت، در مورد زمان اعلام تفریق بودجه نیز گفت: این کار به عهده‌ی دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی است.

نوبخت در مورد زمان تک نرخی شدن قیمت ارز نیز گفت: ما تلاش داریم به سمت یکسان سازی قیمت ارز حرکت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز