خبرگزاری کار ایران

برگزاری بزرگداشت حماسه‌ی مردم حمیدیه در ۹ مهرماه

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۲۶۰

مراسم بزرگداشت حماسه نهم مهرماه، سالروز نخستین شکست دشمن بعثی عراق در دفاع مقدس در شهرستان حمیدیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان حمیدیه، شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه در این مراسم که با حضور سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان، دیگر مسئولان، خانواده معظم شاهد، ایثارگران، قشرهای مختلف مردم و عشایر غیور حضور داشتند، گفت: 9 مهر سه شاخص مهم داشت، جلوگیری از پیشروی دشمن بعثی به اهواز، مقاومت و ایستادگی مردم حمیدیه و همراهی با نیروهای نظامی است.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم حمیدیه، بیان کرد: مردم شجاع و کشاورزان حمیدیه در ۹  مهرماه سال ۵۹ با رهاسازی آب به زمین‌های کشاورزی باعث زمین‌گیر شدن تانک‌های دشمن بعثی  شدند و نخستین شکست این رژیم  در دوران دفاع مقدس رقم خورد.

فرماندار حمیدیه اظهار کرد: با توجه به حماسه جهاد عشایر بر استعمار پیر انگلیس و خلق حماسه 9 مهر و تحمیل اولین شکست دشمن بعثی، حمیدیه را باید سرزمین حماسه‌ها نامید.

هاشمی افزود: هرچند در کشور گرامیداشت جنگ تحمیلی تحت عنوان هفته دفاع مقدس است، اما باید در شهرستان حمیدیه با توجه به حماسه 9 مهر دهه دفاع مقدس تعریف گردد و گرامی داشته شود.

وی به پیگیری‌هایی صورت گرفته در خصوص ثبت ملی ۹ مهر شهرستان حمیدیه اشاره کرد و خواستار همکاری مسئولین استانی در راستای ثبت ملی این روز حماسی شدند.

سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به رشادت‌ها مردم ولایتمدار حمیدیه، بر شناسایی نسل جدید از حماسه‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام و جلوگیری از تحریف حقایق و نقش مردم حمیدیه در دفاع مقدس به‌ویژه حماسه 9 مهر تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز