خبرگزاری کار ایران

شریعتی خبر داد:

تخلیه آب از اکثر مناطق دچار آبگرفتگی/ ریزش ۱۷ میلیون متر مکعب آب در اهواز بر اثر بارش اخیر

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۰۱۲

استاندار خوزستان گفت: در خوزستان به همت مردم، همکاری همه دستگاه ها و لطف الهی مساله آبگرفتگی مناطق مختلف در حال رفع شدن است و به سمت عادی شدن پیش میرود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز جمعه ۲۹ آذرماه، در حاشیه بازدید از مناطق آبگرفته در اثر بارش های اخیر، در خصوص آخرین وضعیت آبگرفتگی در خوزستان، اظهار کرد: با توجه به اقدامات شبانه روزی دستگاه های استانی و تلاش پرسنل زحمت کش سازمان های مختلف استان، آب در منطقه گاومیش آباد کارون فروکش کرده و از منازل خارج شده است و مقداری از آب در محوطه باز باقی مانده که در حال خارج شدن است.

وی افزود: آب از خیابان امام رضا نیز خارج شده و تا حدود ۲ ساعت آینده کاملا تخلیه می شود، در کوی شهید منتظری، امام حسین، شکاره ۳ در شهرستان کارون نیز آب کاملا فروکش کرده است. در منطقه درویشیه هم آب از منازل خارج شده، اما هنوز در خیابان جاری است و همچنان عملیات برای خارج کردن آب ادامه دارد.

شریعتی تصریح کرد: خیابان ادهم، چهارراه زند، باهنر، صخیریه، کوی عابدی در اهواز نیز از آب خارج شدند و رطوبت برخی از آنها خشک شده است و در برخی نقاط مختصر آب هایی به انداره کاسه ای وجود دارد. در شهرک اکباتان و معین زاده نیز آب از منازل خارج شده و عملیات با جدیت در حال انجام است؛ همچنین در کیانشهر آب از کوی منازل سپاه خارج و خشک شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه آب در مناطق رزها، لادن و حواشی آن در کیانشهر با جدیت در حال خارج شدن است، تاکید کرد: با ایستگاه های پمپاژ جدید که تعبیه شد، آب در حال خروج از همه مناطقی که دچار آبگرفتگی شده اند، است.

وی ادامه داد: در شهرک دانشگاه و مناطق اطراف آن نقطه حاد نداریم. کارشناسان و مهندسین خبره سازمان های آب و فاضلاب و آب و برق خوزستان، معاونت عمرانی و شهردار اهواز برای خروج منطقه از حالت بحرانی با جدیت تلاش می کنند؛ امیدواریم که این کار هرچه سریعتر صورت بگیرد.

شریعتی عنوان کرد: در آبادان نیز ایستگاه ۱۱ و منطقه مقاومت مشکلاتی دارند که امروز با یکسری از مسئولین استانی، از آن منطقه بازدید خواهیم داشت و برای آن دو منطقه نیز تصمیماتی خواهیم گرفت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در خرمشهر، تنها منطقه کوی بهروز با مشکلاتی مواجه است، ولی سایر مناطق حالت عادی دارند که امیدواریم بتوانیم تا فردا این مناطق را به وضعیت عادی بازگردانیم.

وی بیان کرد: یک خط ریزشی در منطقه ۸ اهواز ایجاد شده که برای برخی از خیابان های آن منطقه مشکلاتی ایجاد کرده است که انشاالله امروز مشکل رفع خواهد شد، اما برای حل اساسی این مشکل حدود ۴ روز زمان لازم است.

شریعتی یاد آور شد: ۱۷ میلیون متر مکعب آب در اهواز ریزش کرده که حجم بسیار قابل ملاحظه ای است که در ۵۰ سال اخیر تنها ۳ بار این اتفاق رخ داده است و بسیار نادر است، این بارش با دوره بازگشت ۱۰۰ ساله بوده است، اما با هم افزایی دستگاه های مختلف و نیروهای مسلح، بسیج و سپاه، دستگاه های قضایی نیروهای انتظامی جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه های  دولتی، آب و برق و آب و فاضلاب خوزستان، نوسازی مدارس، نفت، ملی حفاری، راه و شهر سازی همه پای کار آمدند تا توانستیم این معضل را با سرعت حل کنیم.

استاندار خوزستان در پایان گفت: در اهواز به همت مردم و همکاری همه دستگاه ها و لطف الهی مساله در حال حل شدن است و به سمت عادی شدن پیش میرود.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز