خبرگزاری کار ایران

انتقاد رئیس شورای اسلامی بندر امام خمینی در گفتگو با ایلنا:

توزیع حق آلایندگی پتروشیمی بندر امام عادلانه نیست/به شادگان دو برابر بندر امام پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۸۳۶

رئیس شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی، گفت: توزیع حق آلایندگی پتروشیمی بندر امام در این ماه و ماه‌های گذشته به‌هیچ‌وجه عادلانه و توجیه‌پذیر نیست. خواهان تجدیدنظر فوری شورای برنامه‌ریزی استانداری خوزستان در این خصوص هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بهنام ادیبی در گفتگو با ایلنا ضمن انتقاد شدید از نحوه توزیع حق آلایندگی شرکت پتروشیمی بندر امام، گفت: در این ماه از ۴۰ میلیارد تومان حق آلایندگی که این شرکت پرداخت نموده است، ۱۳میلیارد به شادگان و ۷ میلیارد تومان به بندر امام اختصاص داده شد. این در حالی است که شادگان حدود ۵۰ کیلومتر از بندر امام فاصله دارد و طبیعتاً اگر هم از آلودگی این صنایع متضرر باشد، بسیار اندک است، با این‌ وجود، حدود دو برابر شهری حق آلایندگی می‌گیرد که چسبیده به این صنایع بوده و طبیعتاً از آلایندگی و خطرات احتمالی که در صنعت پتروشیمی ذاتی است، متأثر می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی، افزود: چطور می‌شود بندر ماهشهر مانند بندر امام خمینی که در مجاورت و ارتباط مستقیم با آلودگی‌های ایجادشده توسط این صنایع می‌باشد، فقط ۱۴ میلیارد تومان دریافت می‌کند ولی شهر شادگان با این فاصله زیاد، ۱۳میلیارد؟

ادیبی ضمن انتقاد شدید از متولیان این تقسیم‌بندی ناعادلانه، گفت: این کمیته باید بر اساس سرانه جمعیت و همچنین میزان تأثیرپذیری منفی محیط پیرامون صنایع، حق آلایندگی را منصفانه در نظر بگیرد و هیچ بهانه‌ی دیگری را در تصمیم خود دخیل نکند. ما به‌عنوان نمایندگان مردم بندر امام خمینی در شورای اسلامی شهر، ضمن پیگیری قانونی این حق خوری آشکار، از گلمرادی نماینده مجلس، بیرانوند فرماندار شهرستان بندر ماهشهر و خسروی بخشدار بندر امام خمینی هم می‌خواهیم که پیگیر حقوق حقه‌ی مردم محیط پیرامون صنعت باشند و توضیح قانع کننده‌ای به افکار عمومی ارائه شود که این حق مسلم شهرهای نزدیک به صنعت، چرا و به چه دلیل نادیده گرفته شده است؟

ادیبی در پایان متذکر شد که این نگاه و تقسیم ناعادلانه، تنها شامل حق آلایندگی پتروشیمی بندر امام نمی‌شود و متأسفانه سایر شرکت‌هایی هم که حق آلایندگی پرداخت می‌کنند را در بر می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز