خبرگزاری کار ایران

ناصر چنانی:

لزوم حمایت از موسیقی سنتی و آیینی خوزستان/ برگزاری سی و چهارمین موسیقی فیلم فجر در ۳ شهر خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۸۸۵

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از اهداف برگزاری سی و چهارمین موسیقی فیلم فجر خوزستان ،حمایت از موسیقی سنتی، آیینی و محلی این استان در جهت هویت بخشی و شناسنامه دار کردن گروه های موسیقی خوزستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ناصر چنانی ظهر دوشنبه ۶ بهمن ماه در نشست خبری به مناسبت سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: ایجاد فضای شادی و نشاط در حمایت از موسیقی سنتی آیینی و محلی استان خوزستان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره با رویکرد گروه محور برگزار خواهد شد که می تواند در هویت بخشی و شناسنامه دار شدن گروه های موسیقی خوزستان مثمر ثمر باشد.

چنانی با اشاره به اینکه با استان های دیگر در زمینه معرفی موسیقی گروهی فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: انجمن موسیقی خوزستان به منظور حمایت از ادامه حیات گروه های موسیقی این جشنواره را بر همین مبنا تعریف کرده است و انتظار می رود این جشنواره بتواند موجب شناساندن گروه های موسیقی خوزستان به کشور شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه در خصوص دیگر برنامه های جاری در سطح استان، خاطرنشان کرد: امروز یازدهمین جشنواره تاتر کودک در دزفول  با حضور گروه هایی از شهرهای اصفهان، اراک، بهبهان، امیدیه و دزفول آغاز به کار کرد و تا ۸ اسفند ماه ادامه دارد.

وی افزود: آثار جشنواره هنرهای تجسمی تحت عنوان" ۴۰ شهر ۴۰ اثر" نیز در گالری شهرستان های بهبهان، شوشتر، دزفول، ایذه و شوش تا پایان اسفند ماه در معرض دید قرار خواهد گرفت.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از رویداد جام اکسین از ۱۵ تا ۱۹ ماه جاری خبر داد و گفت: مسابقات کشورب بازی های رایانه ای در مقطع جوانان و نوجوانان در کتابخانه مرکزی اهواز با حضور ۲ هزار نفر از کل کشور برگزار خواهد شد.

چنانی دامه داد: چهارمین جشنواره موسیقی کارون نیز امسال در اهواز برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست، فریدون وزیری دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر استان خوزستان در خصوص جزئیات این رویداد اظهار کرد: این جشنواره با تاخیر زمانی کوتاه همزمان با جشنواره موسیقی تهران و با همان قالب با هدف ظرفیت سازی فرهنگی و حمایت از گروه های فعال استانی به خصوص موسیقی بومی و نواحی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اهداف مدنظر مجریان این جشنواره بیان کرد: ایجاد فرصت و بستر سازی در حمایت از گروه های موسیقی  فعال استان که توانایی برگزاری کنسرت را نداشته و ایجاد فضای شور و نشاط و آشنایی مردم با انواع موسیقی ها، گویش ها و سازهای مورد استفاده مناطق گوناگون از دیگر اهداف این رویداد است.

وزیری گفت: امسال ۱۶ گروه موسیقی در این جشنواره حضور دارند که ۹ گروه در بخش موسیقی محلی، ۴ گروه در بخش سنتی، ۲ گروه در بخش پاپ و ۱ گروه در بخش کلاسیک غربی اجرا خواهند داشت.

دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر خوزستان عنوان کرد: از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ماه هر شب ۹ اجرا در ۲ سانس در تالار اجتماعات گیت بوستان اهواز  و ۱۵ تا ۱۷ اسفند ماه ۵ اجرا در ماهشهر  و ۱۴ و ۱۵ اسفند ۴ اجرا در امیدیه به روی صحنه خواهد رفت.

لازم به ذکر است، سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر خوزستان ۱۳ تا ۱۷ اسفند ماه به مدت ۵ شب در سه شهر اهواز، امیدیه و ماهشهر برگزار خواهد شد.

لزوم حمایت از موسیقی سنتی و آیینی خوزستان/ برگزاری سی و چهارمین موسیقی فیلم فجر در ۳ شهر خوزستان

لزوم حمایت از موسیقی سنتی و آیینی خوزستان/ برگزاری سی و چهارمین موسیقی فیلم فجر در ۳ شهر خوزستان

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز