خبرگزاری کار ایران

با هدف انتقال و صادرات محصولات پتروشیمی زیلایی؛

تفاهم نامه احداث راه آهن مسجد سلیمان به شوشتر به امضا رسید

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۶۲۰

تفاهم نامه احداث راه آهن مسجد سلیمان به شوشتر با هدف انتقال و صادرات محصولات پتروشیمی زیلایی با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان به امضا رسید.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، تفاهم نامه احداث خط راه آهن مسجد سلیمان به شوشتر در راستای انتقال محصولات پتروشیمی زیلایی و اهداف صادراتی مربوطه امروز پنجشنبه 28 دی ماه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان به امضا رسید.

غلامرضا شریعتی در پایان نشست انعقاد این تفاهم نامه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص این پروژه گفت: این تفاهم نامه برای ایجاد خط راه آهن زیلایی به شوشتر و بعد از آن مسجد سلیمان به شوشتر تنظیم شده است و سرمایه گذار موافقت کرده است که ۷۰ درصد از پروژه را سرمایه گذاری کند و مابقی را سعی می کنیم مورد کمک و حمایت قرار دهیم تا پروژه تکمیل شود.

استاندار خوزستان افزود: همانطور که مطلع هستید در منطقه زیلایی کارخانه اوروآمونیاک با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و تا 18 ماه آینده به اتمام می رسد هم چنین برای محصولات کارخانه پتروشیمی و انتقالش به بندر امام و صادرات نیاز است که مسیر مطمئن و ارزان فراهم شود که راه آهن ارزان ترین و در عین حال مورد اطمینان هست است.

شریعتی تصریح کرد: سرمایه‌ گذار آمادگی دارد که با تضمین شرکت پتروشیمی زیلایی و ام آی اس سرمایه گذاری کند و این تفاهم نامه بین آن ها امضا شده است و تضمین شده است که کالا به نقاط مختلف کشور و برای صادرات به بنادر ایران منتقل شود. 

استاندار خوزستان ادامه داد: امیدواریم ظرف دو ماه آینده این تفاهم نامه به قرارداد برسد و پس از آن عملیات اجرایی آن آغاز شود چون بسیار ضروری و حائز اهمیت است و در عین حال فرصت زیادی برای آن نداریم. 

نماینده عالی دولت در استان در پایان اظهار کرد: این تفاهم نامه با سعه صدر و همکاری بسیار در مدت ۱۰ ماه رایزنی و مذاکرات مداوم به دست آمد و جا دارد از شرکت راه‌ آهن ایران، نمایندگان مردم مسجد سلیمان و شوشتر در مجلس شورای اسلامی، شرکت پتروشیمی زیلایی و سرمایه‌ گذار صمیمانه تشکر کنم و امیدواریم این تفاهم نامه با همکاری و تلاش همه جانبه به نتیجه برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز