خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور اعلام کرد:

برای اشتغال زایی راهی جز افزایش تولید و سرمایه گذاری وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۱۸۸

معاون اول رییس جمهور: استان خوزستان مهم ترین و استراتژیک ترین استان کشور است و هم چنین باری اشتغالزایی در این ستان راهی جز افزایش تولید و سرمایه گذاری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح کارخانه فولاد کاوه اروند، اظهار داشت: برای این که تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی موثر واقع شود، این ستاد باید بتواند امر و نهی کند.

معاون اول رییس جمهور با قدردانی از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بخاطر احداث کارخانه فولاد کاوه اروند، تصریح کرد: خوشبختانه نهاد های زیر مجموعه دفتر مقام معطم رهبری همکاری مناسب و سازنده ای با دولت دارند.

جهانگیری ادامه داد: همه ما در یک مسیر واحد هستیم که این مسیر، خدمت به مردم و پیش بردن اهداف نظام اسلامی است.

وی افزود: امروز نظامی در ایران حاکم است که قادر است مشکلات مردم را حل کرده و دغدغه های جامعه را مرتفع سازد و اساسا تعریف کارآمدی نظام اسلامی نیز این است که قادر باشد هر روز که می گذرد گره ای از مشکلات مردم بگشاید.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به جهت گیری اصلی اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی آن که اداره اقتصاد کشور به نحوی باشد که بتوان به چالش های پیش روی کشور پاسخ داد و مشکلات مردم را حل و فصل کرد و در عین حال اقتصاد از درجه ای از استحکام و قدرت برخوردار باشد که در برابر تکانه های بیرونی که علیه نظام ایجاد می شود دچار آسیب جدی نگردد.

وی ادامه داد: این که اقتصاد کشور در برابر تکانه ها هیچ آسیبی نبیند ممکن نیست چرا که اقتصاد هر کشوری با اقتصاد جهانی متصل است و ما باید با اجرای اقتصاد مقاومتی کاری کنیم که در برابر تکانه های بیرونی، شالوده اقتصاد آسیب نبیند و مردم احساس کنند که زندگی آن ها با مشکل جدی مواجه نشده است.

جهانگیری گفت: در مقطع فعلی دو موضوع اصلی در دستور کار قرار داد؛ یکی از این موضوعات این است که پس از گذشت سال ها از انقلاب اسلامی، در آستانه 40 سالگی جمهوری اسلامی بتوانیم به نقطه ای برسیم که هیچ کس در کشور، شب سر گرسنه بر زمین نگذارد و بتواند از حداقل ها برخوردار باشد.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: باید حد و حدودی را برای حداقل درآمد خانوار تعریف کنیم و اعلام کنیم که اگر کسی درآمد و دریافتی پایین تر از میزان تعیین شده دارد، می تواند به نهاد های مسئول مراجعه کند و ما به التفاوت تا میزان حداقل تعیین شده را دریافت کند و این میزان باید هر سال متناسب با میزان تورم رشد داشته باشد.

وی افزود: دولت این برنامه را آغاز کرده و برای کسانی که تحت پوشش نهاد های رسمی هستند میزان دریافتی را 3.6 برابر افزایش داده تا این افراد بتوانند با دریافت مستمری و با دریافت یارانه نقدی رقم مناسبی برای اداره زندگی داشته باشد و در بودجه سال 97 کل کشور نیز چند هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده تا اگر افرادی که کمتر از میزان حداقل تعیین شده دریافتی دارند، بتوانیم به آن ها پرداخت کنیم.

معاون اول رییس جمهور دومین موضوع پر اهمیت که در دستور کار دولت قرار دارد را اشتغال زایی در کشور عنوان کرد و گفت: اشتغال زایی همواره در دستور کار بوده و باید بدانیم که برای ایجاد اشتغال راهکاری به جز افزایش تولید و سرمایه گذاری وجود ندارد و کسانی که راه های دیگر را تجویز می کنند با اشتغال زایی و ایجاد فرصت های شغلی آشنا نیستند.

وی ادامه داد: ظرفیت و گنجایش اقتصاد کشور برای اشتغال زایی عددی مشخص است و نباید از اقتصاد کشور بیش از ظرفیت و گنجایش آن انتظار داشته باشیم و اگر می خواهیم که اشتغال زایی بالا داشته باشیم باید به دنبال بزرگ کردن اقتصاد و افزایش ظرفیت آن باشیم و پیش نیاز آن این است که همه به دنبال حل مسائل کشور باشند و کمک کنند تا شرایط بزرگ شدن اقتصاد فراهم شود.

جهانگیری با یاد آوری سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری مبنی بر ضرورت افزایش تولید و اشتغال اظهار داشت: نباید در این زمینه به دنبال بازخواست دیگران باشیم بلکه هر کس باید از خود بپرسد که برای اشتغال و تولید کشور چه کاری انجام داده است.

هر کس باید از خود سوال کند که آیا شرایط سرمایه گذاری را فراهم کرده و یا سرمایه گذاران را فراری داده است. آیا برای امنیت سرمایه گذاری کاری انجام داده و یا امنیت سرمایه گذاری را از بین برده است. آیا از بخش خصوصی حمایت کرده و یا مانع برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.

معاون اول رییس جمهور افزود: لازمه اشتغال زایی در کشور این است که محیط مناسب، منابع، مدیر و زمینه فعالیت فراهم باشد و همه باید مشارکت کنیم تا سرمایه گذاران میل به فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز