خبرگزاری کار ایران

سید محمد رضا موالی زاده تاکید کرد:

باید متوجه رسالت اساسی اهل قلم در جامعه باشیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۷۲۸

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در مراسم شب شعر ققنوس که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، گفت: طرح ادب و ادب در وزارت ارشاد شروع شد/ نقش ادب در ادب نباید فراموش شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید محمد رضا موالی زاده دیروز چهارشنبه بیست‌و ششم مهرماه وارد اهواز شد. وی در روز نخست از سفر خود به خوزستان، در آیین شب شعر ققنوس؛ بزرگداشت سالروز درگذشت عفت فتحی خبرنگار خوزستانی در تالار مهتاب اهواز، حضور یافت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مراسم خاطر نشان کرد: رسالت کسانی که شعر می سرایند، مقاله می‌نویسند و یا متون ادبی تولید می‌کنند در تعالی جامعه انکار ناپذیر است. نام و یاد آنها باقی خواهد ماند، و حرکت آنها نسبت به وسعت وجودی شان اثر خواهد گذاشت.

وی در اشاره به رویداد جاودانه عاشورا افزود: هزار و ۴۰۰ سال از واقعه عاشورا می گذرد ، واقعه‌ای که قرار بود در یک مکان و یک زمان محدود شود، اما آثار آن هزار و ۴۰۰ سال اکنون مشاهده می‌شود. این خواسته خدا بود که این واقعه در یک مکان محصور نشود. و می‌بینیم که گستره گیتی را فراگرفته است و  در ایام عزاداری عاشورا چه محشری به پا می شود.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری واقعه عاشورا بر ادبیات، ادامه داد: طرحی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان ادب و ادب شروع کردیم. ارتباط وسیعی میان ادبیات و ادب وجود دارد. جامعه‌ای که با ادبیات و قلم سر و کار داشته باشد اخلاقیات بیشتر در آن نمود پیدا می کند، روابط اجتماعی بیشتر می‌شود، آسیب‌های اجتماعی کمتر می شود، داد و ستد عاطفی افزایش پیدا می‌کند، تکریم افراد معنا پیدا می کند و وفاق و همگرایی بیشتر نمایان می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نباید نقش ممتاز ادبیات در ادب فراموش شود اظهار کرد: به همان اندازه که اهل قلم وجود دارند و در مسیر تعالی و حقیقت جامعه قلم می‌زنند اخلاقیات نیز در آن جامعه رشد می‌کند و یک رابطه معنا داری میان این دو ادب وجود دارد. بنابراین باید متوجه رسالت اساسی اهل قلم در جامعه باشیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز