خبرگزاری کار ایران

بازدید هیئت ژاپنی از اقدامات مقابله با گرد و غبار در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۷۲۵

هیئت ژاپنی به همراه مدیر ملی ستاد گرد و غبار و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از اقدامات انجام شده در طرح مقابله با گرد و غبار دیدن نمودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هیئت ژاپنی به همراه مدیر ملی ستاد گرد و غبار و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از مجموعه اقدامات موسسه جهادنصر و اداره کل منابع طبیعی استان در طرح مقابله با پدیده گرد و غبار در کانون های داخلی اطراف شهر اهواز دیدن کردند.

در جریان این بازدید مدیر جهاد نصر و مسئولین منابع طبیعی مطالبی از مجموعه اقدامات خود در زمینه مقابله با ریزگردها ارائه نمودند.

در این دیدار جواد کاظمی نسب نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن کسب اطلاع از آخرین اقدامات انجام شده،حمایت مجمع نمایندگان استان از طرح های مقابله با ریزگردها را اعلام نمود و گفت:در این زمینه مجلس آمادگی دارد تا به کمک مجریان طرح های مقابله با گرد و غبار استان باشد.

رییس زاده قائم مقام اداره کل منابع طبیعی خوزستان نیز در اطراف اهواز 113  هزار هکتار کانون گرد و غبار وجود دارد که 42 هزار هکتار آن به عنوان کانون های فوق بحرانی معرفی شده اند و در اقداماتی دو ساله قرار است این 42 هزار هکتار با روش های کاشت ،بخش آب و مدیریت چرا مهار شود و تاکنون در نزدیک به 5 هزار هکتار از آن ، بیش از 1 میلیون و 300 هزار اصله مهال از گونه های کهور و شور گز که گونه های مقاوم و سازگار با منطقه هستند،کاشت شده است.

وی در ادامه گفت: در راستای اجرای برنامه کاشت نهال از توانمندی های خانواده های روستایی استفاده شده،به طوری که کاشت 350 هزار اصله نهال توسط مردم روستاهای همجوار کانون ها صورت پذیرفته و تاکنون برای مهار این کانون ها 8 میلیون نهال در غالب 31 هزار نهالستان تولید شده و در سطح سبزینه کاشت شده اند و 77 درصد برآورد  شده است که برای آبیاری این کانون ها کانالی به عمق 1 تا 2 متر به طول 44 کیلومتر و دبی 20 مترمکعب برثانیه از رودخانه کارون انتقال در دست احداث می باشد.

شمایلی مدیر موسسه جهاد نصر نیز گزارش کاملی از روند پروژه آبرسانی به مناطق تحت تاثیر گرد و غبار شامل ایستگاه های برداشت آب، عملیات احداث کانال،کالورت ها و ایستگاه پمپاژ ارائه نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز