خبرگزاری کار ایران

در قاب <رؤیای خاک> از شبکه آموزش سیما؛

فیلم ساز خوزستانی از سینمای جنگ می گوید

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۶۳۳

برنامه رؤیای خاک در شبکه آموزش این هفته به گپ‌وگفت با محمود رحمانی هنرمند برجسته (فیلم ساز خوزستانی) و آثارش اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این گپ‌وگفت که به صورت زنده از شبکه آموزش صداوسیما پخش خواهد شد، به مبحث ایده و سینمای تجربی در سینمای جنگ می‌پردازد که محور اصلی آن فیلم های تحسین شده محمود رحمانی است و در آیتم‌هایی، آثاری مانند مدار صفر درجه و ملف گند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

آیتم‌هایی نیز در برنامه وجود دارد که به زندگی و زادگاه رحمانی و عوامل موفقیت این فیلم‌ساز تحسین شده می‌پردازد.

برنامه رؤیای خاک  هر جمعه ساعت 23 از شبکه آموزش پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی سعید بشیری(کارگردان خوزستانی) و داوود آجرلو به صورت زنده روی آنتن  شبکه آموزش می‌رود.

محمود رحمانی عضو پیوسته انجمن مستندسازان سینمای ایران است که با فیلم‌هایش توانسته نظر بسیاری از منتقدان داخلی و خارجی را به خود جلب کند و جوایز متعدد بین‌المللی را به دست آورد و رکورد بلندترین پلان سکانس سینمای مستند را برای فیلم ملف گند به نام خود رقم بزند.

از دیگر افتخارات این هنرمند خوزستانی می‌توان به جایزه بزرگ روبرتو روسلینی، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره مونیخ، جایزه نتپک آکادمی (از طرف شبکه ارتقای سینمای آسیاپاسفیک برای استعداد نو و تازه در سینما)، لوح و نشان ویژه دون خوزه لو ای جی، جایزه بهترین فیلم جشنواره بلژیک و جایزه ویژه هیات داوران نورمبرگ اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
لیلا کیانی کیا
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز