خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

جذب ۲۲۰۰ نیروی حق التدریسی در خوزستان/ تلاش برای بکارگیری ۸۰۰ نیروی دیگر

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۱۶۷

استاندار خوزستان گفت: ۲۲۰۰ نیروی حق التدریسی در استان در سال تحصیلی جدید جذب شدند و تلاش می کنیم برای به حداقل رساندن مشکلات مربوط به کمبود نیروی آموزشی موافقت وزارت آموزش و پرورش برای جذب ۸۰۰ نیروی دیگر را جلب نماییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز سه‌شنبه هجدهم مهرماه پس از نشست شورای آموزش و پرورش استان در گفتگو با خبرنگاران، گفت: از همه مسئولانی که برای بازگشایی مدارس اهتمام جدی به خرج دادند تشکر ویژه می نمایم و خوشبختانه آغاز سال تحصیلی جدید در محیطی مناسب، شاداب و باطراوت انجام شد و رضایت نسبی به دست آمد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه کلاس های کانکسی باید تا سال آینده در استان برچیده شود، خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده جشن جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان برگزار خواهد شد و جا دارد از آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و همچنین سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه دانش آموزان بازمانده از تحصیل صمیمانه تشکر و سپاسگذاری کنم؛ البته طرح جذب این دسته از دانش آموزان همچنان تا آبان ماه ادامه خواهد داشت.

شریعتی اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزشمندی که در حوزه آموزش و پرورش استان انجام شده است جذب 2200 معلم به صورت حق التدریسی برای مقابله با مشکلات کمبود معلم در استان بود و تلاش میکنیم برای به حداقل رساندن این مشکلات موافقت وزارت آموزش و پرورش برای جذب 800 نیروی حق التدریسی دیگر را جلب کنیم که در آن صورت تعداد 3 هزار نیروی حق التدریسی مشغول به تدریس خواهند شد.  

استاندار خوزستان بیان کرد: با آمارهای اولیه ای که اعلام شده وضعیت آموزشی استان در شاخص قبولی در کنکور و کیفیت رشته های دانشگاهی که دانش آموزان استان موفق به پذیرش شده اند رشد چشمگیری داشته و انشاالله با برنامه های آینده این روند تداوم خواهد داشت و وضعیت استان بهبود خواهد یافت.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: همچنین با هماهنگی و پیگیری انجام شده تعدادی از مدارس عشایری که ثابت هستند تحت پوشش آموزش و پرورش استان قرار گرفتند.

شریعتی با یادآوری اینکه برنامه پیش دبستانی همچنان با جدیت ادامه خواهد داشت توضیح داد: همچنین مباحث مربوط به کنکور و اینکه اقداماتی که در سال گذشته انجام شد چه نقشی در افزایش پذیرش دانش آموزان استان در کنکور ایفا کرد و اصلاح مشکلاتی که وجود داشت در جلسه آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: تلاش ما بر این مبناست که برنامه های ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش استان تداوم یابد و به صورت پیوسته مورد رصد و نقد قرار گیرد و وضعیت آموزش استان متناسب با شان و جایگاهش بتواند در سطح کشور موفق عمل نماید و به سطح قبل از جنگ بهبود یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز