خبرگزاری کار ایران

به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استان؛

جلسه بررسی وضعیت بیمه حوادث اماکن مسکونی و تجاری خوزستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۸۷۵

جلسه بررسی وضعیت بیمه حوادث اماکن مسکونی و تجاری امروز چهارشنبه مورخ ۱۲ مهرماه ۹۶ به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استان و با حضور معاونین و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شرکت‌های بیمه در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرکل مدیریت بحران استان در ابتدای این نشست با گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به فرهنگ عاشورایی اشاره کرد و افزود: ماه محرم فصل مقاومت و ایثارگری است و جوامع بشری می‌بایست از واقعه کربلا درس آزادی و آزادگی بیاموزند و فداکاری را سرلوحه قرار دهند، ضمن اینکه در اربعین حسینی بایستی تجدید میثاق دوباره خود با آرمان‌های ولایت و فرهنگ رشادت و ایثار را نشان دهیم.

حاجی‌زاده اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم موضوع بیمه حوادث اماکن مسکونی و تجاری است که درواقع ناشی از معیوب بودن زیرساخت‌هاست و از پایه و اصل مشکل دارند و در حال پیگیری جهت حل موضوع هستیم.

کیامرث حاجی‌زاده بیان داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، همت دولت تدبیر و امید، تلاش‌های شبانه‌روزی استاندار محترم  و همچنین همکاری دستگاه‌های اجرایی فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف در خصوص رفع مشکلات استان روند رو به رشدی را شاهد هستیم  و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

وی گفت: درزمینهٔ وضعیت بیمه حوادث اماکن مسکونی و تجاری جلسات زیادی در خصوص پیش‌بینی و پیشگیری تشکیل‌شده و با توجه به مغفول ماندن این موضوع مهم بایستی راهکارها و ایجاد زمینه فرهنگ‌سازی در این خصوص انجام شود، و همچنین معتقدیم که اگر در بحث پیش‌بینی و پیشگیری هزینه کنیم به‌نوعی سرمایه‌گذاری است چراکه از صرف هزینه‌های بسیار سنگین‌تر بعد از وقوع بحران و حادثه جلوگیری و صرفه‌جویی خواهد شد.

حاجی‌زاده گفت: اگر این فرهنگ جا بیافتد که هزینه در خصوص پیش‌بینی و پیشگیری سرمایه‌گذاری است و درزمینهٔ آموزش و اطلاع‌رسانی تلاش شود شاهد این خواهیم بود که در مواقع بحرانی با آسیب کمتری روبرو خواهیم شد.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی همت بیشتری کنند و با توجه به لازم‌الاجرا بودن مصوبات ستاد بحران نسبت به انجام و پیگیری مصوبات جدیت داشته باشند.

وی در ادامه به نقش صداوسیما و اصحاب رسانه در آموزش و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و افزود: نقش آموزش و اطلاع‌رسانی در مواقع مواجه با بحران بسیار حائز اهمیت است چراکه باعث خواهد شد در زمان حادثه یا بحران، خسارات و آسیب‌های احتمالی کاهش پیدا کنند.

کیامرث حاجی‌زاده در خصوص بحث بیمه نیز علاوه بر آموزش و اطلاع‌رسانی به موضوع یکسان‌سازی نرخ بیمه اشاره کرد و افزود: پذیرفته نیست با توجه به اینکه خوزستان مهد ایثار و جهادگری است همچنین بحران‌ها و مشکلاتی که مردم استان درگیرشان هستند و توان پایین برخی از اقشار کم‌درآمد، نرخ بیمه‌ها متفاوت باشد و کار را برای مردم سخت کند لذا بایستی بیمه‌ها انعطاف‌پذیر باشند و با روحیه خاص با آنان برخورد کنند.

در پایان جلسه نیز مصوبات زیر به تصویب رسید:

-آموزش و اطلاع‌رسانی توسط صداوسیما و خبرگزاری‌ها انجام شود. ضمناً میزگردی در این خصوص به میزبانی صداوسیما تشکیل گردد.

-تحویل پایان کار از سوی شهرداری‌ها و نظام‌مهندسی منوط به پرداخت بیمه حوادث باشد.

-جلسه هماهنگی استانی هرماه یک‌بار در مدیریت بحران تشکیل شود.

-در شهرستان‌ها نیز جلسات بیمه برگزار و گزارش آن به مدیریت بحران ارسال گردد.

-ارائه مبالغ منطقی از سوی بیمه ایران به اداره کل مدیریت بحران، امور روستایی، شهرداری و بنیاد مسکن صورت بگیرد.

-یکسان‌سازی نرخ بیمه انجام شود.

-درج شعارهایی درزمینهٔ بیمه در نامه‌نگاری‌های اداری و شرکت‌های آب، برق، گاز و تلفن انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز