خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تاکید کرد:

لزوم همکاری دستگاه های دولتی و تسریع در آبرسانی به زوار اربعین حسینی

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۹۱۴

استاندار خوزستان در بازدید از پروژه احداث خط انتقال آب بستان به چذابه، بر همکاری تمامی ادارات به منظور تسریع در فرایند آبرسانی به چذابه و رفع مشکل زوار در اربعین حسینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی با همراهی صابر علیدادی معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان، رضا پرویزی مجری طرح آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان، سردار عباس زاده فرماندهی انتظامی خوزستان، مطیعی مدیرکل منابع طبیعی خوزستان، سعیدی نیا سرپرست فرمانداری دشت آزادگان و جمعی از مسئولان اجرایی استان خوزستان با حضور در مسیر پروژه احداث خط انتقال آب بستان به چذابه، از روند پیشرفت این طرح کسب اطلاع کرد.

این بازدید به منظور تسریع در فرآیند اجرای طرح های زیرساختی در محدوده مرزی چذابه، جلسه ای با حضور مدیران و مسئولان ارشد استان به ریاست استاندار در سالن جلسات پایانه تشکیل شد.

در این جلسه استاندار تمهیدات دیده شده توسط بخش آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان درجهت تسریع در روند اجرایی طرح آبرسانی به پایانه مرزی چذابه را مطلوب و قابل قبول توصیف و اظهار امیدواری کرد که تا اربعین حسینی مشکل آبرسانی به زوار کاملا حل شود.

در ادامه جلسه، صابر علیدادی معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: تمام تمهیدات فنی و اجرایی لازم برای اتمام این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن دیده شده است.

وی تاکید کرد: بازه استاندارد اتمام ۲۷ کیلومتر خط انتقال آب در شرایط طبیعی بین 12 تا ۱۵ ماه است، اما امیدوارم با تلاشی که صورت گرفته و راهکارهایی که منظور نظر قرار گرفته است، در کمترین زمان ممکن و تا قبل از اربعین حسینی(ع) بخش قابل توجهی از این پروژه ملی به اتمام برسد.

علیدادی اظهار داشت: در حال حاضر پیمانکار در سه محدوده کاری در حال اجرای خط لوله است که طی دو روز آینده بخش های اجرایی پروژه با هدف حدود ۶۰۰ متر لوله گذاری در شبانه روز به شش بازه افزایش خواهد یافت.

در ادامه جلسه، رضا پرویزی مجری طرح آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان اظهار داشت: طی ۱۰ روز گذشته بیش از ۵۰ درصد لوله گذاری در محدوده شهر بستان انجام و به لطف پروردگار در کمترین زمان ممکن از محدوده شهر خارج خواهیم شد و در خارج از شهر بستان عملیات اجرایی احداث  این خط انتقال از شش نقطه به سمت پایانه ادامه خواهد یافت.

پرویزی تاکید کرد: تسریع در فرایند اجرایی این پروژه مستلزم تداوم  همکاری تمامی بخش های اداری مرتبط تا مرحله نهایی کار خواهد بود.

در این نشست ابعاد مختلف طرح آبرسانی به چذابه به طول 27 کیلومتر که در هفته دولت عملیات اجرایی آن با حضور استاندار خوزستان شروع شد، مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شریعتی بر اتمام این طرح مهم تا 10 روز پیش از روز اربعین حسینی امسال بود.

طرح آبرسانی به چذابه از شش جبهه کاری به طور ضربتی در دست انجام است و با اجرای این طرح امکان تامین آب پایدار برای 500 هزار زائر اربعین حسینی که قرار است امسال از طریق پایانه مرزی چذابه راهی کربلای معلی شوند، تامین می شود و مواکب(مراکز پذیرایی) نیز از این آب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

استاندار خوزستان پس از دریافت مشکلات و چالش های فراروی این طرح از زبان معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: باید همه موانع پیش روی مسیر طرح آبرسانی به چذابه برداشته شود تا آب سد کرخه به زائران اربعین حسینی برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز