خبرگزاری کار ایران

پتروشیمی ها مشتری خوب صندوق ضمانت صادرات هستند

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۴۵۳

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در نخستین گردهمایی مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور در سال 96 گفت: صادرکنندگان در حوزه پتروشیمی از جمله مشتریان ثابت و خوب صندوق ضمانت صادرات ایران هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویزه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل این سازمان امروز در نخستین گردهمایی مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور در سال 96 که با حضور اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شده بود شرکت کرد.

در این گردهمایی علاوه بر ترکان و مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی، محمد معزالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق، جعفر آهنگران مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و کمال سید علی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات نیز حضور داشتند.

بررسی عملکرد مناطق ویژه اقتصادی در سال 95 و سه ماهه اول سال 96، بررسی گزارش وضعیت طرح های جامع مناطق ویژه اقتصادی و بررسی روند تهیه سامانه جامع اطلاع رسانی در مناطق ویژه اقتصادی از جمله مواردی است که در این نشست بررسی شد. هم چنین نحوه استفاده مناطق ویژه اقتصادی و سرمایه گذاران این مناطق از تسهیلات صندوق ضمانت صادرات ایران با حضور مدیرعامل و مدیران این صندوق تشریح گردید.

اکبر ترکان مشاور رییس جمهور در بخش اول سخنان خود در این گروهمایی با تقسیم بندی نسل های چهارگانه مناطق آزاد دنیا و تبیین شاخصه های آنها، گفت: مناطق آزاد ایران در حال حاضر در نسل سوم این مناطق به سر می برند البته قوانین معافیت های پولی و بانکی معاف برای آنها تعریف شده است ولی تا بحال امکان پیاده سازی آن نبوده است و مناطق آزاد هنوز نسل چهارمی نشده اند که با اقدامات دولت دوازدهم این امکان نیز فراهم می شود.

در این گردهمایی یک تفاهم نامه همکاری در راستای رشد و توسعه اقتصاد کشور و به منظور توسعه صادرات غیرنفتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و صندوق ضمانت صادرات ایران به امضاء رسید.

ایجاد زمینه های کاری فی مابین صندوق ضمانت صادرات به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استفاده از ظرفیت مناطق آزاد برای اطلاع رسانی خدمات صندوق، حمایت، توانمندسازی، آموزش، برگزاری همایش و نشست های مشترک برای صادرکنندگان فعال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

در این نشست چالش ها و راهکارهای رسیدن مناطقه ویژه اقتصادی به نقطه مطلوب مورد انتظار در اقتصاد کشور بررسی و نحوه استفاده و سرمایه گذاران این مناطق از تسهیلات صندوق ضمانت صادرات ایران با حضور مدیرعامل این صندوق تشریح شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: فعالیت های این صندوق باید تسری پیدا کند. استفاده از بیمه های ضمانت صادرات امروزه به یک اصل مهم تبدیل شده است. این صندوق به دنبال جذب بازارهای هدف از قبیل کشورهای آسیای میانه و آمریکای لاتین است.

کمال سید علی افزود: تضامین ارائه شده به بانک ها توسط صندوق ضمانت صادرات باعث می شود تا سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بتوانند به راحتی به فعالیت خود مشغول باشند و اگر مشکلی برای آنان پیش آمد صندوق ضمانت صادرات فعالیت آنان را تضمین می کند.

وی خاطر نشان کرد: خدمات بیمه ای یکی دیگر از امکانات و ظرفیت های صندوق ضمانت صادرات است که تولیدکنندگان می توانند از این خدمات بهره بگیرند.

سید علی گفت: امسال دولت 70 درصد هزینه کارمزدهای این صندوق را کاهش داد تا خدمات بهتری به صادرکنندگان ارائه شود. صندوق ضمانت صادرات حامی صادرکنندگان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است. این صندوق می تواند کارآموزی و کارگزاری های خود را به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعطاء کند و حتی در سود حاصله نیز این مناطق را سهیم می کند.

بر اساس تفاهم نامه صندوق ضمانت صادرات ایران و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ این کارگزاری ها از طریق آموزش نیروهای معرفی شده توسط مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قابل واگذاری به این مناطق هستند.

صادرکنندگان در حوزه پتروشیمی از جمله مشتریان ثابت و خوب صندوق ضمانت صادرات ایران هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز