خبرگزاری کار ایران

گفت و گوی تفصیلی؛

جوان ترین مدیر روابط عمومی آبادان با عملکردی طلایی

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۷۹۵

مدیر جوانی که در حال حاضر بهترین روابط عمومی و همچنین مشاور رسانه ای در شهرستان آبادان بوده و همه نگاه ها را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، یکی از مهم ترین بخش های هر سازمان، اداره و یا نهاد، «روابط عمومی» آن مجموعه است. شغلی مهم، دشوار و پر از استرس. معمولا یک روابط عمومی موفق باید دارای مدیری خوش فکر،  نقدپذیر و دارای مهارت های اجتماعی بالایی باشد، چرا که روابط عمومی هر سازمانی ویترین، قلب تپنده و سخنگوی همان مجموعه در ارتباط با مخاطبین و ارباب رجوع هایش است. زمان کاری برای یک مدیر روابط عمومی 24 ساعت شبانه روز است. او در هر لحظه و هر مکان با کارش در ارتباط است. روابط عمومی مانند بسیاری موارد دیگر، از اولین ها در آبادان است. سردمدار روابط عمومی های ایران مربوط به پالایشگاه آبادان است که در سال 1327 شکل گرفت. همین مسأله کافی است که باعث شود روابط عمومی در بین بسیاری از ارگان های آبادان جدی گرفته شود که دادگستری شهرستان آبادان یکی از این تشکیلات است.

*********

خوش رو و مهربان است. به زبان ساده و بسیار دلنشین صحبت می کند. در برقراری ارتباط یکی از بهترین های حرفه اش است. تفکرات بین المللی همراه با رویکردی کشوری دارد و زبان انگلیسی را می شناسد. در جایگاه یک مدیر روابط عمومی، توانسته است افتخارات زیادی برای دادگستری آبادان و حتی خوزستان رقم بزند. یک برنامه ریز فرهنگی عالی است. به جرات می توان گفت بهترین مشاور رسانه ای در این منطقه بوده و نگاه های زیادی را او به خود جلب کرده است. وارد اتاق او که می شوید فضای واقعی روابط عمومی با تلفیقی از دکوراسیون هنرمندانه، فرد مهمان را مجذوب می کند. او ثابت کرد که اعتماد به جوانان توانمند می تواند ارگان ها و ادارات را به سوی جلو پیش برد.

آنچه در ادامه می خوانید حاصل گفت و گوی صمیمانه خبرگزاری ایلنا با «محمود نواصر» مدیر جوان روابط عمومی دادگستری آبادان است.

-از محمود نواصر بگو و فعالیت هایت در زمینه روابط عمومی؟

محمود نواصر هستم متولد سال 1369. تا پیش از ورود به دادگستری در ادارات دیگر نیز به عنوان مدیر روابط عمومی و همچنین مدیر امور بین الملل فعالیت کرده ام.

-شما جوانترین مدیر روابط عمومی در آبادان هستید و سوابق زیادی را نسبت به سن پایین خود دارید. استفاده از نیروهای جوان در روابط عمومی ها تا چه اندازه می تواند به سازمان ها کمک کند؟

یکی از انتقاداتی که به آبادان وارد است عدم استفاده از نیروی جوان است. این اعتمادسازی وجود ندارد. در برخی ادارات افرادی که در شرف بازنشستگی هستند را در اواخر دوره خدمتشان به روابط عمومی ها منتقل می کنند. در واقع روابط عمومی ها را زیاد جدی نمی گیرند در صورتی که اگر کمی به روابط عمومی ها بها داده شود، قطعا می توانند تأثیرگذار باشند چرا که روابط عمومی قلب تپنده هر مجموعه ای است. اگر یک تشکیلات بخواهد به موفقیت برسد قطعا باید دارای روابط عمومی توانمند و پویا باشد. اگر چنین تفکری در ادارات شهرستان به وجود بیاید بی شک شاهد نتایج مثبت خواهند بود.

-تاکنون در کنار هر فرد و یا سازمان به عنوان مشاور رسانه ای حضور داشتید، آنها را به موفقیت نزدیک تر کردید، دلیل این موفقیت چیست؟

مسئولی که به جوانان اعتماد کند هرگز ضرر نخواهد کرد. چرا که یک شخص جوان از نیروی پویایی بیشتری برخوردار و به دنبال کنکاش و مطالعه است. اگر مدیران، جوانانی که بی حاشیه، پرتلاش، علاقه مند و متعهد هستند را در کنار خودشان قرار دهند، قطعا نتایج خوبی خواهند گرفت. من افتخار این را داشته ام که در کنار هر مدیری بوده ام شبانه روز، ساز و کارها را بررسی کنم تا بتوانم بهترین مشاوره ها را بدهم. در حال حاضر در کل شبانه روز فقط 4 ساعت می خوابم و همیشه در حال مطالعه هستم.

-تاکنون چه افتخاراتی را در حوزه رسانه کسب کرده اید؟

کسب مقام اول «بخش خبر خبرگزاری»، کسب مقام سوم «بخش گزارش خبری رسانه‌های مکتوب» و کسب مقام دوم «بخش مصاحبه رسانه‌های مکتوب» در دومین جشنواره مطبوعات شهری آبادان.

-علت اصلی ایجاد تحول اساسی در روابط عمومی دادگستری آبادان از زمان حضور شما چیست؟

این تحولات فقط به واسطه حضور من نبوده است؛ دید ریاست دادگستری آبادان دید پویایی نسبت به روابط عمومی بوده است. البته یک روابط عمومی خوب باید نگاهی بین المللی نیز داشته باشد و ایده های ناب را تبدیل به راهکارهای کشوری و بومی کند. ما اعتقاد داریم آبادان شهر اولین ها بوده است به همین دلیل باید برنامه هایی اجرا شود که برای اولین بار و عالی باشند.

-قبل از شما چنین موفقیت هایی در  روابط عمومی دادگستری بوده است؟

نمی توانم در خصوص عملکرد افرادی که قبل از من بوده اند صحبت کنم. این موضوع بستگی به نقطه نظر مردم و ارباب رجوع ها و صحبت های خود کارمندان دارد. من فقط می توانم در خصوص مدت زمان 2 سالی که خودم در این سمت هستم گفت و گو کنم. اما از روزی که آمده ام کلیه اصولی که باید انجام شود را از صفر آغاز کردم و برنامه های روابط عمومی در 3 محور کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت همراه با یک افق چندساله، ریلگذاری کردم.

-در زمینه روابط عمومی چه مقام هایی را کسب کرده اید؟

مقام برتر حوزه نوآوری و خلاقیت در سومین جشنواره سلام در استان خوزستان و همچنبن چند افتخار دیگر را کسب کردم.

-شما فکر می کنید روابط عمومی دادگستری با دیگر ادارات تفاوت دارد؟

خیلی زیاد. به جرأت می توانم بگویم سخت ترین روابط عمومی بین تمام ادارات، مخصوص دادگستری است. چرا که یک تشکیلات قضایی است و با اداراتی مثل نیروی انتظامی، سپاه، سازمان زندان ها، پزشکی قانونی و ... ارتباط بیشتری دارد. همین امر باعث می شود که چارچوب بسته تری داشته باشد. چارچوب خاصی که باید در همان محدوده حرکت کرد.

-مسائل امنیتی این چارچوب را بسته کرده است؟

بله دقیقا. مثلا ما یک سری آمار داریم که محرمانه است. ما باید در راستای کمک به مردم و شهر حرکت کنیم و امید را بین همه زنده نگه داریم. در بسیاری از مواقع وجود چارچوب ممکن است فرد را به اتخاذ تصمیمات مهم نزدیک تر بکند. مثلا چارچوب سخت با وجود 8 سال جنگ تحمیلی باعث شده که در حال حاضر قدرت نظامی اول منطقه را داشته باشیم. چارچوب های دادگستری باعث شد که ما به سمت خلاقیت و پیشرفت برویم.

-با حضور شما در  روابط عمومی دادگستری آبادان، شاهد کسب عناوین و افتخاراتی بوده ایم که سابق بر این چنین اتفاقی رخ نداده بود؟

کلا در استان خوزستان چنین اتفاقی حاصل نشده بود. ما عملکردهایی داشتیم که باعث کسب چنین مقام هایی شد. به طور مثال برای اولین بار در کل دادگستری های ایران و همه ادارات استان خوزستان اتاقی را تحت عنوان«مادر و کودک» طراحی کردیم. به علت بالا بودن میزان مراجعین این اداره که بین آنها مادرانی بودند که کودک شیرخوار داشتند، ایده چنین اتاقی شکل گرفت. این اتاق کارشناسی شده است و بازخورد بالایی بین مراجعین داشت.

-در زمینه تشریفات نیز از زمان حضور شما اقدامات قابل توجهی شده است. علت موفقیتتان در این زمینه چیست؟

در حوزه تشریفات خیلی مطالعه داشته ام. نقدی که به برخی ادارات آبادان دارم عدم رعایت تشریفات است. در روابط عمومی ها هیچ گاه به حوزه تشریفات توجهی نمی شود.

 -به نظر شما به میزان بودجه ای که به این امر اختصاص می دهند بر نمی گردد؟

خیلی مسائل به بودجه ارتباطی ندارد. مثلا دکوراسیون با حداقل امکانات هم با یک سلیقه درست قابل اجرا است. قطعنا اگر بودجه بالا باشد می توان تشریفات بهتری ارائه داد ولی اگر بگوییم  بودجه نباشد نمی توان خلاقیتی به خرج داد، خیر صرفا" چنین چیزی نیست.

-موسسات و کانون های تبلیغاتی زیادی در تهران با روابط عمومی های بسیاری در زمینه کاری همکاری می کنند، شما تا چه اندازه با این شرکت ها در ارتباط هستید و به آنها سفارش می دهید؟

تا کنون هیچ سفارشی به شرکت های مستقر در پایتخت از طرف ما داده نشده است. چرا که معتقد هستیم که اگر نیاز به همکاری داشته باشیم باید به بچه های همین منطقه سفارش کار دهیم. اگر حتی افرادی که در این منطقه هستند که بواسطه تجهیزات کم تر و یا نامرغوب تر کارهایشان ضعیف تر باشد،  معتقدیم  باید با دادن کار به آنها زمینه مالی را برای ارتقاء وسایل و تجهیزات کاریشان فراهم کنیم. اگر این رویکرد در تمام ارگان ها باشد، به مرور زمان بچه های همین منطقه توانمند خواهند شد.

-در خیلی از مراسم های حوزه فرهنگ و هنر و در حضور مسئولان سخنرانی های خوبی از شما دیده شده، آیا مدیر خوب بودن می تواند دلیلش باشد؟

در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت های زیادی داشته ام. در اکثر آئین ها و مراسم های فرهنگی که در شهر، استان و اقصی نقاط کشور برگزار می شود نیز بعنوان یک فعال فرهنگی حضور دارم.

-در خصوص برنامه های فرهنگی آینده دادگستری آبادان توضیح دهید؟

مقام معظم رهبری فرموده اند: کلیه برنامه ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند. و هم اکنون بر اساس برنامه ریزی ای که برای دادگستری شده است تا پایان سال 1396 دادگستری آبادان یکی از پایلوت های فرهنگی بین تمام ادارات این شهر خواهد شد. ما افتخار این را داریم با کمترین بودجه بیشترین فعالیت را داشته باشیم. برنامه های فرهنگی  4 سال آینده روابط عمومی دادگستری آبادان مشخص شده است. برنامه های فرهنگی که در دستور کار است به جرأت می توانم بگویم برای اولین بار در بین کل دادگستری های استان و حتی بعضا کشور انجام می شود. 

رئیس دادگستری آبادان چه تفکری در زمینه روابط عمومی دارد؟

طرز تفکر ریاست دادگستری آبادان«سیروس محمدی زاده» کشوری است. رویکرد وی نسبت به حوزه روابط عمومی و فرهنگی مثبت است و همچنین وی با مدیریت جهادی خود همچنان ادامه دهنده اقدامات عالی در شهر اولین ها است. آقای محمدی زاده، اولین رئیس دادگستری در تاریخ آبادان بودند که از شهرک های صنعتی این شهر بازدید کردند، اولین رئیس دادگستری در استان خوزستان هستند که شعبه ویژه انرژی داخل دادگستری تشکیل دادند، اولین رئیس دادگستری بودند که قاطعانه از سرمایه گذاری های مشروع دفاع کردند.

وی یکی از موفق ترین و بهترین مدیران سطح شهرستان هستند که مهارت مدیریتی بالایی دارند و همین امر سبب شده ما نیز بتوانیم در همان چارچوب حرکت کنیم. به طور مرتب از ما عملکرد می خواهند که باید به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه ارائه شود. هر سه ماه و یا یک دوره زمانی مشخص کل عملکردها را آنالیز و مورد ارزیابی قرار می دهند. نقاط قوت و ضعف را می سنجند و تصمیماتی اتخاذ می کنند و همین مدیریت قوی نیز باعث شده کار ما دشوارتر شده و کیفیت ارتقا یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز