خبرگزاری کار ایران

توسط هادی راشدی عنوان شد:

تشریح عملکرد اداره آبرسانی مرغزار در خوزستان

کد خبر : ۴۸۲۵۲۷

رئیس اداره آبرسانی مرغزار گفت: ماهیت و وظیفه شرکت آب جنوب شرق، با هدف تامین وانتقال آب خام مصرفی شهرها و روستاها، صنایع وسایر مشترکین طرف قرداد در خوزستان می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، هادی راشدی در گفتگو با این خبرگزاری افزود: اداره آبرسانی مرغزار، وظیفه تصفیه و انتقال آب به شهرهای امیدیه، رامشیر، جراحی و ممکو و بیش از ۸۰ روستای تابعه و مشترکین صنعتی طول مسیر را به عهده دارد.

وی ادامه داد: واحد آبرسانی مرغزار دارای دو خط لوله با قطر ۹۰۰ میلیمتر فلزی که این خط لوله وظیفه انتقال آب به تاسیسات امیدیه یک را به عهده دارد و همچنین خط ۸۰۰grp که آبرسانی به شهرهای چمران و ممکو را به عهده دارد.

رئیس اداره آبرسانی مرغزار گفت: تاسیسات فشار افزای آبرسانی امیدیه یک، در ۱۵ کیلومتری شهرستان رامشیر، واقع شده است که پس از آنکه خط ۹۰۰ وارد تاسیسات گردید، منشعب شده و پس از افزایش دبی آن به آبفاها و آبفارهای شهرهای رامشیر و امیدیه تحویل داده می شود، همچنین پایگاه پنجم شکاری نیز یکی از مشترکین امیدیه یک می باشد.

راشدی عنوان نمود: فرایند تصفیه آب در واحد کوت امیر اهواز به وسیله تزریق کلرفریک در کانال آبرسانی به سمت تلمبه خانه های مرغزار و بندر امام هدایت می شود، در واحد مرغزار آب گرفته شده از کانال، پس از اینکه فرایندهای اولیه تصفیه آن در پلساتورها و پس از آن توسط ونتی لاتورها انجام گردید، وارد فیلترهای شنی شده و کل ناخالصی آن گرفته و آب با کدورت زیر ۲ntu وارد مخزن شده و از آنجا بوسیله پمپ های انتقال به شهرها منتقل می گردند و امروز خدا را شاکریم که واحد آبرسانی مرغزار توانسته است با توانمندی پرسنل توانمند و مجرب خود وظیفه مهم آبرسانی را به مردم محروم منطقه انجام نماید.

وی در خصوص چگونگی تعمیرات خطوط آبرسانی، گفت: تاسیسات مرغزار با داشتن نیروهای متخصص و متعهد در واحد تعمیرات توانسته است در کوتاهترین زمان ممکن تعمیرات سخت را در کمترین زمان ممکن انجام داده و از هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری نماید، و با داشتن حدود ۳۰۰ کیلومتر خط لوله در تعمیر و نگهداری و تخصص پرسنل سرآمد باشد. و امروز به خود می بالیم که خادم کوچکی برای مردم مظلوم خوزستان باشیم.

هادی راشدی با اشاره به اینکه بنده خود متولد و ساکن بندر امام هستم و مشکلات کمبود آب را به خوبی تجربه کرده ام، ادامه داد: یکی از اهداف بزرگ این مجموعه، اول فرهنگ سازی در خصوص مصرف بهینه در آب و جلوگیری از هدر رفت های این منبع گرانبهای جهان هستی است، دوم استفاده از پسابها، که در این خصوص همکاری و مساعدت چندین سازمان را می طلبد از آبفا گرفته تا سازمان محیط زیست و شبکه های بهداشت و شهرداریها، که امیدوارم روزی برسد که بتوان با استفاده از تکنولوژیهای جدید جهانی و تصفیه پسابها از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده گردد، تا بتوان به کمک آن ضمن جداسازی آب شرب و هدر رفت آن در سطح شهر گام بزرگی برای کنترل مصرف آب برداریم.

راشدی در پایان افزود: خدمت وظیفه ماست و امیدواریم خادمان صادقی برای مردمان خوزستان بزرگ و همیشه جاوید باشیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز