خبرگزاری کار ایران

در پیامی بمناسبت هفتم فروردین ماه؛

مدیرکل ارشاد خوزستان روز جهانی تئاتر را به هنرمندان تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۸۲۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی هفتم فروردین ماه روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر را به هنرمندان و اهالی تئاتر استان تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در متن پیام محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آمده است:

عالم ناسوت انعکاس  واقعی از عالم ملکوت است. آنجا که همه چیز در بی نهایت خود شناور است، آنجا که پدیده ها و اتفاقات عالم ماده به صورت حقیقی جلوه می کنند اما انعکاس حقایق ملکوت در عالم ناسوت و به صورت واقعی، عظمت و شکوه عالم ماده را از بین نمی برد و هر کدام به جای خویش دارای ارزش اند؛ اینجا تصویری محدود و محصور از عالمی بی انتهاست و این شوخی و شنگی بین واقعیت و حقیقت چقدر شبیه صحنه مقدس نمایش است که بازیگرانی در عرق‌ریز روح می خواهند صحنه ها و اتفاقات وسیع را در چهارچوبی محدود و محصور به نام صحنه تئاتر ترسیم کنند.

به همین سبب تقدس صحنه تئاتر ریشه در عالمی فراتر دارد، بازیگرانی می خواهند خصایل پاک و نامحدود آدمی را در زمان و مکانی محدود به تصویر بکشند و هدایایی معنوی را به تماشاگران تقدیم نمایند و بدون تردید تاثیر آن به مراتب بیش از خطابه است؛ چرا که با حرکات بازیگران که مکمل بیان آنهاست همراه می شود و تاثیر و تاثر را چندین برابر می کند.

بنده این روز شکوهمند و زیبا را به همه هنرمندان این رشته که با بضاعت مزجاه، تولیداتی شکوهمند را ارائه می کنند تبریک عرض می کنم و امیدوارم همواره مانا و جاودان باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز