خبرگزاری کار ایران

در ۹ ماهه‌ی امسال و از مبادی ورودی خوزستان صورت گرفت؛

جلوگیری از ورود ۶۰ محموله خارجی غیراستاندارد به کشور

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: این اقدام در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور که مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و قصد ترخیص از گمرکات خوزستان را داشته‌اند، صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضا دهدشتی زاده، امروز با اعلام این خبر، گفت: ارزش این محموله‌ها، ۲ میلیون و ۷۸۷هزار و ۱۰۹دلار بوده که به علت عدم انطباق با استانداردهای ملی مربوطه، از ورود آن‌ها به کشور جلوگیری به عمل آمده است.

وی افزود: اکثر کالا‌ها ساخت کشور چین و مبدأ حمل آن‌ها نیز همین کشور بوده است.

ازجمله این کا­لاها می­توان به موارد ذیل اشاره نمود :

۱-غلات: ذرت دامی بدون نام تجاری.

۲-لوازم‌خانگی: قاشق و چنگال با نام تجاری   DSSوAM SHANGZING  و  APADANA و بدون نام تجاری، چرخ‌گوشت با نام تجاری BMV، جاروبرقی با نام تجاری JANOME و HOKO، آب‌میوه‌گیری با نام تجاری ACKILISS و ZITO، لوازم برقی خانگی با نام تجاری BLUMELIFE، ماهیتابه با نام تجاری DIAMOND، چرخ‌گوشت با نام تجاری  SAFLOM و  GL GENERAL، کتری برقی با نام تجاری TEAFEEL، حالت‌دهنده مو با نام تجاری JOHNSON، کفگیر بدون نام تجاری، تخم‌مرغ‌پز با نام تجاری Delight.

۳-لوازم الکتریکی: لامپ رشته‌ای بدون نام تجاری، لامپ LED بدون نام تجاری، سرپیچ لامپ با نام تجاری      DELIGHT و  HK و بدون نام تجاری.

۴-مکانیک و فلزشناسی: پیچ‌گوشتی بدون نام تجاری، پیچ و مهره بدون نام تجاری، آچار شمع با نام تجاری HONGMA، انبر قفلی با نام تجاری BAUM ، ورق گالوانیزه بدون نام تجاری، آچار آلن بدون نام تجاری.

۵-اسباب‌بازی: ست حیوانات بدون نام تجاری، ست اردک بدون نام تجاری

۶- اوزان و مقیاس: ترازوی حمام  بدون نام تجاری

۷- کالای پزشکی: ویلچر با نام تجاری sinco و Breezy

۸- خودرو و نیرومحرکه: لاستیک خودرو با نام تجاری Mirage

 

کد خبر : ۴۴۲۰۴۳