خبرگزاری کار ایران

علی‌اصغر عمیدیان وعده داد:

اینترنت پرسرعت در همه روستاها تا پایان دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۴۴۰

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه ICT کشور بر طبق برنامه‌ریزی در حال پیش‌روی هستیم و زیرساخت‌های سخت‌افزاری آماده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی‌اصغر عمیدیان در نشست اعضای کارگروه توسعه دولت الکترونیکی خوزستان و نشست تخصصی و هم‌اندیشی با بخش‌خصوصی حوزه ICT و دانشگاهیان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پهنای باند 4 ترابایتی در دهه فجر امسال محقق شد و بخش خصوصی باید از این ظرفیت استفاده کرده و به این حوزه ورود کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مجوز ارائه خدمات و سرویس‌های مختلف به تمام اپراتورها داده شده تا از این بستر استفاده بهینه شود.

عمیدیان بیان کرد: در سال 1395 پوشش شبکه داده شده تا از این بستر استفاده بهینه شود. در سال 95 پوشش شبکه نسل‌سوم 3G کامل، و پوشش نسل‌چهارم 4G نیز تا سال آینده به بسیاری از شهرها خواهد رسید.

وی گفت: در راستای توسعه این حوزه، به وایمکس‌ها امکان ارائه سرویس تا سرعت 10 مگابایت را اعطا کردیم.

عمیدیان در ادامه با تشریح عملکرد حوزه خود اظهار کرد: های‌وب در مناقصه‌ای متعهد شد تا خدمات اینترنت پرسرعت را در 25 هزار روستا فراهم آورد که در فاز نخست، 17 هزار و تا اردیبهشت‌ماه 95 تکمیل خواهد شد و تا پایان دولت تدبیر و امید این بستر برای تمامی روستاهای کشور فراهم می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور افزود: از تمامی دستگاه‌ها و بخش‌خصوصی تقاضا داریم در این حوزه همکاری کنند تا اقتصاد روستاها بچرخد و امکان اشتغال، آموزش و سلامت از راه دور فراهم شود.

انتهای پیام/
میلاد گُل‌داری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز