خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار خوزستان تأکید کرد:

فازبندی احداثمجتمع‌های مسکونی در طرح جابجایی مناطق آلوده مسجد سلیمان

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۰۷

تاکنون ۳۱۰ واحد مسکونی به متقاضیان جابجایی از مناطق آلوده مسجدسلیمان تحویل شده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان، بر فازبندی احداثمجتمع‌های مسکونی طرح جابجایی مناطق آلوده مسجد سلیمان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمد سیاحی برای برون رفت از توقف عملیات اجرایی ساخت مجتمع‌های مسکونی مربوط به طرح جابجایی مناطق مسکونی آلوده به گازهای زیرزمینی در مسجد سلیمان گفت: با توجه به کمبود بودجه، ساخت این مجتمع‌ها به‌ صورت فازبندی دنبال شود.

او افزود: تاکنون ۳۱۰ واحد مسکونی به متقاضیان جابجایی از مناطق آلوده مسجدسلیمان تحویل شده است و اگر برنامه‌ریزی برای اجرای کار به‌صورت فاز بندی وجود نداشت امکان واگذاری و تکمیل این تعداد واحد مسکونی نبود.

سیاحی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مجری طرح خواست تا مدل مالی و اجرایی کار با رعایت نیازمندی‌های زیرساختی طرح، ظرف کمتر از یک هفته آینده ارایه شود و وزارت نفت نیز نسبت به پرداخت مابقی تعهدات مالی برای این طرح عمل کند.

گفتنی است طرح جابجایی ساکنان مناطق آلوده به گازهای زیرزمینی در سال ۸۲ با قرارداد سه جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی(به عنوان مجری) و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اعتبار اولیه ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۴۰۰ واحد آپارتمان منعقد شد و استانداری خوزستان به عنوان ناظر طرح تعیین شد. تامین این میزان اعتبار برعهده شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گذاشته شد.

براساس گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، وزارت نفت از این میزان اعتبار تاکنون ۱۰۷ میلیارد تومان پرداخت کرده و ۱۳ میلیارد تومان باقی مانده است.

از مجموع اعتبار اولیه تاکنون ۱۱۹ میلیارد تومان برای خرید زمین، اخذ پروانه ساختمان، خرید انشعابات و نیز ساخت مجمتع‌ها‌ی مسکونی شده و هم اکنون طرح، با کمبود شدید اعتبار مواجه و قادر به پرداخت مطالبات معوقه پیمانکاران خود نیست.

گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مجری طرح حاکی است که ادامه طرح ساخت مجمتع‌های مسکونی مناطق آلوده به گازهای زیرزمینی جمعا حدود ۶۵ میلیارد تومان(با احتساب ۱۹ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران) نیاز دارد.

سیاحی تاکید کرد: تامین این میزان اعتبار بصورت یک جا مشکل است لذا باید پروژه را ریزتر و به‌صورت فازبندی اجرا و مدیریت کرد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مردم راغب هستند که در واحدهای ساخته شده جدید ساکن شوند اما باید شرایط محیطی مناسب برای آنان فراهم باشد.

سیاحی افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها، هزینه تمام شده هر واحد در سال ۸۳ برای ساخت مسکن با قیمت امروز متفاوت است و در صورت اختصاص مابقی تعهدات نفت، می‌توان بخشی از پروژه را اجرایی کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان با ارایه گزارشی از وضع جابجایی مناطق آلوده مسجد سلیمان گفت: در فاز نخست این پروژه مقرر شد که یک هزار و ۴۰۰ واحد جابجا شود که در حال حاضر ساخت یک هزار واحد در دست اجرا است.

محمد خانی نوذری گفت: از تعداد یک هزار واحد، ۳۱۰ واحد به اتمام رسیده که ۲۶۵ واحد واگذار شده و باقی مانده هنوز بلاتکلیف است.

او بیان کرد: ۳۱۵ واحد نیز پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد دارد که کار احداثسیستم فاضلاب این واحد‌ها به اتمام رسیده است.

در منطقه شهری مسجدسلیمان، پنج نقطه دارای نشت نفت شناسایی شده است که جابجایی ساکنان این نقاط در برنامه قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز