خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

بندر شادگان به‌زودی راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۱۵۶

بندرشادگان دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ۱۰۰ هزار تن درسال است که ظرفیت شناورآن پس از لایروبی به ۵۰۰ تن می‌رسد.

استاندار خوزستان گفت: بندر شادگان که با صرف ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار(اعم از ابنیه و راهسازی) احداثشده، بمنظور کمک به رونق اقتصادی منطقه، بزودی راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالحسن مقتدایی بر عملیاتی شدن این بندر با رعایت مقررات قانونی و اخذ مجوزهای مربوطه تاکید کرد.

عملیات احداثابنیه و زیر ساخت‌های بندرشادگان سال گذشته به پایان رسید اما تاکنون فعالیت‌های بندری آن به دلیل عدم صدور مجوز بین المللی آغاز نشده است.

استاندار خوزستان بمنظور برخورداری مردم، حصول رونق اقتصادی و نیز ارتقاء سطح امنیت مرزی منطقه باتوجه به داشتن ۵۵ کیلومتر مرز دریایی، نسبت به راه اندازی بندرشادگان در اسرع وقت تاکید کرد.

مقتدایی گفت: مقدمات کار با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، نیروی انتظامی اعم از مرزبانی و اداره گذرنامه، اداره کل گمرک و سایر دستگاه‌ها با بهره گیری از امکانات موجود اجرایی می‌شود.

فاز اول بندر شادگان دارای بیش از ۳ هکتار مساحت است. کل مساحت زمین تملک شده این بندر حدود ۳۰ هکتار بالغ می‌شود.

بندرشادگان دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ۱۰۰ هزار تن درسال است که ظرفیت شناور آن پس از لایروبی به ۵۰۰ تن می‌رسد.

این شهرستان با داشتن حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نخل خرما، رتبه اول کشور را از این حیثدارا بوده و سالانه ۶۰ هزارتن خرما به کشورهای همسایه خلیج فارس ازطریق بندرعباس و دیگر بنادر کشور صادر می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز