خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون اسکواش کشور گفت:

ظرفیت خوزستان در توسعه زیرساختی تحسین برانگیز است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۱۶۵

شعار تمرکز زدایی، اندیشه راهبردی ماست و اعتقاد داریم هر هیئت باید یک فدراسیون کوچک باشد.

رئیس فدراسیون اسکواش کشور گفت: بر اساس قولی که به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و نیز رئیس هیئت اسکواش داده بودم، سعی کردم با توجه به میزبانی خوزستان از مسابقات قهرمانی جوانان کشور، شخصا حضور پیدا کرده و از توانمندی‌های استان خوزستان که خود مهد اسکواش بوده بازدید کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مسعود سلیمانی افزود: علیرغم آب و هوای گرم اهواز، به دلیل شوقی که در مسئولین این استان دیدم و جدیتی که در قبولی میزبانی داشتند، پذیرفتیم که میزبانی را به اهواز واگذار کنیم و جا دارد از تلاش مجموعه اسکواش خوزستان و رئیس هیئت اسکواش این استان تقدیر و تشکر کنم.

وی درخصوص عملکرد هیئت اسکواش استان خوزستان گفت: پس از سال‌ها فراز و فرود، نهایتا با استقرار مجموعه جوان، اما از جنس خانواده اسکواش، شاهد رشد و شکوفایی مجدد این رشته با بازگشت نمایندگان این استان به تیم‌های ملی و حضور فعال در لیگ‌های کشور هستیم و امیدوارم با توجه به دیدگاه خوبی که در مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان و مدیران عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، پالایشگاه آبادان و فرماندار محترم ماهشهر دیدم شاهد جهش خوبی در توسعه زیرساخت‌های اسکواش در این استان باشیم.

رئیس فدراسیون اسکواش با اشاره به شاخص‌های بارز عملکرد هیئت خوزستان که در مجمع سالیانه مورد نقد و بررسی قرار گرفت، گفت: استعداد یابی خوب، بکارگیری اهالی اسکواش در ساختار هیئت، برقراری تعامل سازنده با مدیران شرکت‌های بزرگ استان و مسئولین اجرایی در شهرستان‌ها و نیز کمک به فدراسیون با قبولی میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان کشور، نشان از تعامل خوب این هیئت با فدراسیون و رشد کمی و کیفی اسکواش در خوزستان دارد.

وی با بیان اینکه اسکواش خوزستان از رتبه ۱۳ به رتبه ۷ در میان هیئت‌های استانی رشد داشته است، خاطر نشان کرد: برآیند این فعالیت‌ها بی‌تردید نگاه هر کار‌شناسی را برای توجه بیشتر به این رشته در این استان که در واقع دروازه ورود اسکواش به کشور ما است را به خود جلب خواهد کرد.

سلیمانی با تشریح عملکرد فدراسیون در ۴ سال گذشته به بیان افق آینده اسکواش کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ما از‌‌ همان ابتدای حضور در فدراسیون با تدوین یک برنامه راهبردی تا افق ۱۳۹۶ سعی کردیم علاوه بر کسب عناوین بین المللی و گسترش این ورزش چه به لحاظ بازیکن و چه در بُعد زیرساخت‌ها، در نوع مدیریت راهبردی نگاه خود را به سمت و سویی تازه متمرکز کنیم و معتقدیم که با تمرکز زدایی و تقویت هیئت‌های استانی و واگذاری مسئولیت‌ها به آن‌ها می‌توانیم به سمتی حرکت کنیم که عملا فدراسیون به نقش راهبردی خود با فراق بال بیشتری بپردازد.

وی گفت: در خصوص تمرکز زدایی می‌توان بعنوان پایلوت به خوزستان اشاره کرد که با برنامه‌های توسعه‌ای که هیئت با همکاری مسئولین استانی دنبال می‌کند و نیز قرار گرفتن در جوار کشورهای حاشیه خلیج فارس و ارتباطی زمینی، دریایی و فاصله اندک هوایی و حتی زبان مشترک عربی با کشورهای منطقه و اعلام اخیر دولت تدبیر و امید در قرار دادن منطقه آبادان و خرمشهر در لیست مناطق آزاد، این امکان را به ما می‌دهد که هم اکنون در تدارک میزبانی مسابقات غرب آسیا در این استان که مهد اسکواش است باشیم و عملا این هیئت همانند یک فدراسیون کوچک در حال فعالیت است.

سلیمانی افزود: شعار تمرکززدایی، اندیشه راهبردی ماست و اعتقاد داریم هر هیئت باید یک فدراسیون کوچک باشد و در این راه باید باور کنیم که اگر می‌خواهیم کاری بزرگ کنیم می‌بایست اثری ماندگار از خود برای نسل‌های آینده باقی بگذاریم.

رئیس فدارسیون اسکواش، توجه به عرصه‌های بین المللی و گام برداشتن به سمت کسب کرسی‌های تصمیم گیری کلان درسطح آسیا و حتی جهان را همسو با توسعه زیرساخت‌ها مهم‌ترین گام این فدراسیون عنوان کرد.

وی همچنین معرفی چهره‌های متعدد جوان و با تجربه به آسیا و حضور آن‌ها در کمیته‌های اثر گذار را از مهم‌ترین اهداف اسکواش خود در طی سالهای گذشته و آتی دانست.

سلیمانی در پایان از میزبانی خوب خوزستان و برنامه سفر موثری که آران در طول سه روز حضور وی برنامه ریزی کرده بودند تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد؛ سفر بعدی وی برای میزبانی مسابقات غرب آسیا در اهواز باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز