خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر:

کتابخانه عمومی روستای سوره در حال احداثاست

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۰۸

باتوجه به محدود بودن اعتبارات تزریقی جهت ساخت این کتابخانه عمومی، نیاز به استمرار حمایت‌های فرماندار و نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر از ساخت کتابخانه عمومی سوره با متراژ ۱۰۰۰ مترمربع در روستای سوره از توابع شهرستان خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رحیم محمدی پارسا ضمن تقدیر و تشکر از مدیر عامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در واگذاری ۱۰۰۰ مترمربع زمین به نهاد کتابخانه‌های عمومی جهت احداثیک باب کتابخانه در روستای سوره شهرستان خرمشهر گفت: عملیات اجرایی احداثاین کتابخانه عمومی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال از محل دو درصد نفت در فاز اول پیش بینی شده که در حال حاضر در مرحله اجرای پی می‌باشد که تاکنون نیز از پیشرفت فیزیکی بسیار مطلوبی برخوردار بوده است.

محمدی پارسا گفت: باتوجه به محدود بودن اعتبارات تزریقی جهت ساخت این کتابخانه عمومی، نیاز به استمرار حمایت‌های فرماندار و نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین و جذب اعتبار لازم از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ جهت اتمام ساخت این پروژه در کوتاه‌ترین زمان دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: تسریع در ساخت این کتابخانه عمومی باعثمی‌شود اهالی روستای سوره و روستاهای همجوار از نعمت کتاب و کتابخانه زود‌تر بهره‌مند شوند و جوانان و نوجوانان و حتی کودکان نیز به یک مامن فرهنگی بسیار خوب دسترسی پیدا کرده تا بتوانند اوقات فراغت خود را در کتابخانه عمومی سپری کنند و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه نیز می‌تواند در فرهنگ عمومی منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

محمدی پارسا در ادامه افزود: سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی خرمشهر با ساخت این کتابخانه از ۰۴/۲ متر به ازای هر ۱۰۰ نفر به ۲۲/۲ متر به ازای هر ۱۰۰ نفر ارتقاء خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای شاداب سازی محیط کتابخانه‌های عمومی و همچنین رضایتمندی بیشتر مراجعان، کتابخانه‌های عمومی شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز شدند که با این تجهیزات اضافه شده جدید، بخش‌های کودک، مخزن و بخش آی تی کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمشهر بروز رسانی شد و فضای فیزیکی کتابخانه‌های عمومی خرمشهر نیز با اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیون ریال بهسازی شد تا اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در فضای امن، آرام، دلنشین و زیبا به مطالعه بپردازند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی افزود: بی‌شک یکی از خواسته‌های همه اعضاء و مراجعین به کتابخانه‌های عمومی و عموم مردم علاقمند به کتاب و کتابخوانی تزریق مستمر کتب جدید و به‌روز به کتابخانه‌های عمومی است که این مهم اگرچه با ارسال سهمیه‌های مشخص و مداوم به کتابخانه‌های عمومی و در خواست کتاب اعضا از طریق سامانه اینترنتی طرح کتاب من در حال انجام است اما جواب گوی نیاز مراجعان نبود و نیاز به حمایتهای محلی در جهت افزایش سرانه کتاب شهرستان خرمشهر دارد، که در این راستا در برنامه‌های خود سعی در تامین کتب مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی ازطریق خیرین شهرستان، سازمان‌ها من جمله سازمان منطقه آزاد، فرماندار و دیگر دستگاههای اجرایی را داریم که تاکنون نیز کارهایی انجام شده است و در به زودی منابع جدید به کتابخانه‌های عمومی تزریق می‌شود.

رحیم محمدی پارسا در بخش پایانی سخنان خود گفت: یکی از عوامل بسیار مهمی که در ترویج سنت حسنه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین آحاد مردم جامعه تاثیر بسزایی دارد بهره گرفتن از پتانسیل‌های موجود ادارات و سازمانهای دیگر و همراه کردن آن‌ها در این مسیر است که می‌توانند در جهت شتاب بخشیدن به گسترش فرهنگ مطالعه موثر باشند؛ در این خصوص اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر با انعقاد تفاهم نامه با دیگر دستگاههای اجرایی شهرستان سعی دارد از ظرفیت دستگاههای اجرایی در جهت اطلاع رسانی فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی به عموم مردم و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان استفاده کند.

وی افزود: در این راه با پیگیری‌های مجدانه‌ای که صورت گرفته انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش خرمشهر در جهت هدایت نوسوادان و کم سوادان به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان و انعقاد تفاهم نامه با اداره بهزیستی خرمشهر انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز