خبرگزاری کار ایران

مدیرروابط عمومی و آموزش همگانی آبفای خوزستان خبر داد؛

اصلاح الگوی مصرف، راهکار تامین آب شرب خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۹۴۰

در حال حاضر ۶۰ درصد آب شرب استان از منابع آبهای سطحی تامین می شود که ضرورت دارد نسبت به اصلاح سرانه تولید اقدام جدی صورت پذیرد.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای خوزستان با اشاره به محدودیت منابع آبی در شهرهای استان خوزستان بر اصلاح الگوی مصرف و کاهش سرانه مصرف آب تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمد ضمیری سرانه مصرف آب در استان خوزستان را بالاتر از متوسط کشوری و جهانی اعلام کرد و افزود: سرانه مصرف آب در کشورهای پرآب دنیا ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر و در ایران ۲۵۰ لیتر در روز است که این رقم در استان خوزستان صرف نظر از شرایط اقلیمی و زیست محیطی با ۶۰ درصد افزایش حدود ۴۲۲ لیتر در روز است.


وی با اشاره به محدودیت منابع آب شرب در خوزستان و پرهزینه بودن تامین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی از منابع آبهای سطحی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد آب شرب استان از منابع آبهای سطحی تامین می شود که ضرورت دارد نسبت به اصلاح سرانه تولید اقدام جدی صورت پذیرد.


ضمیری با اشاره به نقش اساسی مردم در استفاده بهینه از آب شرب افزود: اگر سرانه تولید در خوزستان به ۲۵۰ لیتر در روز کاهش یابد بخش زیادی از مشکلات تامین آب این استان مرتفع می شود.


وی با تاکید بر راهکارهای صرفه جویی و نقش آن در کاهش هزینه های خانواده ها، بهره گیری از شیرهای کاهنده مصرف آب، جلوگیری از نشت شیرآلات، استفاده از فلاش تانک های کم حجم و کاهش مدت زمان استحمام را از مهمترین شیوه های صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز