خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در دولت جدید صورت گرفت؛

دیدار استاندار و مدیران اجرایی استان از شرکت فولاد خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۸۰۸

با راه اندازی واحد احیاء مستقیم ظرف یک سال؛ طرح فولاد شادگان اولین کارخانه از فولادهای هفتگانه استانی است که به بهره برداری می رسد.

با راه اندازی واحد احیاء مستقیم طرح فولاد شادگان ظرف مدت یک سال، این طرح که اخیرا با موافقت وزیر مطبوع ۶۵ درصد سهام آن به شرکت فولاد خوزستان واگذار شده است، اولین کارخانه از طرح‌های هفتگانه فولادهای استانی است که به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالمجید شریفی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان هنگام دیدار عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان از این شرکت اعلام نمود: رشد تولید شمش در فولادخوزستان طی شش سال گذشته روند پیوسته و پایداری داشته بطوری که در این مدت به ۶۳ درصد رشد رسیدیم و این شرکت به لطف خدا و با تلاش و همت تمامی کارکنان و مدیران در سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی موفق شد رکورد تولید سه میلیون و ۵۵۱ هزارتن شمش را ثبت نماید که در شرایط تحریم و رکود بازار یک دستاورد فوق العاده محسوب می‌شود.

شریفی گفت: فولادخوزستان که بزرگ‌ترین عرضه کننده شمش فولاد درکشور است، هم اکنون سهم ۲۵ درصدی از کل تولید فولاد را داراست و برنامه‌های توسعه و افزایش ظرفیت آن به گونه‌ای دنبال می‌شود که این سهم تا پایان تحقق افق چشم انداز ۱۴۰۴ با تولید ۱۳ میلیون ششصدهزارتن فولاد در خوزستان حفظ شود.
وی در زمینه موفقیتهای این شرکت در عرصه بومی سازی افزود: فولاد خوزستان پیشرو‌ترین شرکت فولادساز کشور در عرصه بومی سازی است بطوری که فناوری احیاء مستقیم برای اولین بار در کشور درسال ۱۳۷۵ در این شرکت بطور کامل بومی شد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان درخصوص رشد تامین اقلام تدارکاتی شرکت از داخل اظهارداشت: بنابر تاکید مسئولین همواره تلاش داشتیم که تاحد ممکن اقلام را از داخل تامین کنیم و همکاران ما موفق شدند این رقم را از ۷۱ درصد در سال ۸۶ به ۹۰ درصد درسال ۹۲ برسانند.

شریفی با اشاره به احداثپانصد هکتار فضای سبز در محیط کارخانه که پنج برابر الزامات قانونی است افزود: فولاد خوزستان تاکنون بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان طرح‌های زیست محیطی به اجرا گذاشته و ۲۲ میلیارد تومان دیگر نیز دردست اقدام دارد و طی شش سال گذشته با حفظ روند افزایشی تولید در کاهش آلاینده‌ها نیز تلاش مضاعفی صورت گرفته و در همین مدت ۴۴ درصد کاهش آلاینده‌ها حاصل شده است.

از جمله طرح‌های پیشگامانه زیست محیطی فولاد خوزستان می‌توان به پروژه حفاظت از رودخانه کارون اشاره کرد که از ورود پساب آلوده به رودخانه جلوگیری می‌کند.

مقتدایی استاندار خوزستان نیز دراین دیدار پس از اطلاع از موفقیت‌های حاصله اظهارداشت: این پیشرفت‌ها نشان از وجود مدیریت یکپارچه، دلسوز و دانش بنیان در شرکت و برخورداری از منابع انسانی کارآمد، تلاشگر و همگام با مدیریت در شرکت فولاد خوزستان دارد که باید قدر آن دانسته شود و در هر سطحی لازم است به این مجموعهٔ کارآزموده توجه شود. البته این موفقیت‌ها همانطور که تاکنون بوده باید با تعامل با محیط همراه باشد و برای صیانت از این دستاورد‌ها به محیط اطراف نیز توجه شود و این یک سرمایه گذاری دراز مدت است، زیرا همراهی و حمایت افکار عمومی را برای صنعت بدنبال دارد.

برپایه این گزارش در این دیدار که نخستین دیدار مقتدایی از فولاد خوزستان از زمان مسئولیت استانداری خوزستان بود، فرماندار اهواز، معاونین استانداری و مسئولین اجرایی استان نیز حضور داشتند و علاوه بر خطوط تولید شرکت، از تصفیه خانه پساب صنعتی، پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهدای فولاد و استادیوم ۳۰ هزار نفری درحال احداثباشگاه فولاد خوزستان دیدن کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز