خبرگزاری کار ایران

آشناسازی دانش‌آموزان بهبهانی با میراث ناملموس

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۴۸۶

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان با اشاره به اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با مقوله میراث‌فرهنگی و میراث ناملموس، از برپایی کارگاه آموزشی ویژه این گروه سنی خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از خوزستان، علی حداد ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: کارگاه آموزشی میراث ناملموس در دبیرستان دخترانه پیشگامان، نخستین مدرسه دوستدار میراث‌فرهنگی با هدف آشنایی دانش‌آموزان مقطع راهنمایی با میراث‌فرهنگی، میراث ناملموس، جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی و شرح وظایف این اداره برگزار شد.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان با اشاره به اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با مقوله میراث‌فرهنگی و میراث ناملموس، عنوان کرد: افزایش سطح آگاهی کودکان و نوجوانان در حوزه میراث‌فرهنگی به گونه‌‌ای که آن‌ها بخشی از وقت خود را صرف این موضوع کنند، به حفظ و حراست از مواریث فرهنگی توسط نسل جدید کمک می‌کند.

او با بیان این‌که برنامه‌های مرکز مطالعات منطقه‌ای میراث ناملموس در ارتباط با کودکان و نوجوانان افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: این مدرسه به‌عنوان پایلوت اجرای دو برنامه در حوزه میراث ناملموس انتخاب شده که برنامه اول شامل راه‌اندازی نمایشگاه صنایع‌دستی، غذاهای سنتی، نقاشی و اجرای موسیقی برگزار شد.

حداد خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید از مواریث ناملموسی که در اطراف‌شان است عکس تهیه کنند و به صورت فایل و یا پاورپوینت آماده کنند؛ این عکس‌ها توسط کارشناسان بررسی می‌شود و در پایان به تصاویری که گویای مفاهیم میراث ناملموس باشد، جوایزی تعلق خواهد گرفت. همچنین همه عکس‌هایی که توسط دانش‌آموزان تهیه شده به صورت کتاب منتشر می‌شود.

او افزود: موضوع دومی که به صورت آزمایشی در این مدرسه انجام می‌شود، موضوع میراث‌یار بوده که مدتی است متوقف شده و ما بنا داریم دوباره آن را احیا کنیم.

سرپرست  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان اضافه کرد: برای اجرای این برنامه، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه حفظ و حراست از میراث‌فرهنگی و میراث ناملموس برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

او یادآور شد: در کارگاه آموزشی میراث ناملموس که توسط سرپرست اداره، کارشناسان حفظ آثار، نیروهای پایگاه حفاظت، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان و کارشناسان باستان‌شناسی برگزار، پس از آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم این حوزه، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

آشناسازی دانش‌آموزان بهبهانی با میراث ناملموس

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز