خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تاکید کرد؛

افزایش ساخت هنرستان‌های مجاور در کنار صنایع

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۲۸۱

استاندار خوزستان در نشست شورای آموزش و پرورش استان بر اهمیت رشته‌ های مهارتی اشاره کرد و بر لزوم برنامه ریزی برای گسترش هنرستان‌ های مجاور در کنار صنایع تاکید داشت.

به گزارش ایلنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب، امروز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه خوزستان استانی صنعتی است، هنرستان‌های مجاور در کنار صنایع همچون نفت باید مانند گذشته که اقدامات شایسته ای داشته اند به سمت و سوی تربیت نیروهای ماهر و متخصص بروند؛ همانطور که گفته می‌شود سرمایه امروز نفت خوزستان مرهون هنرستانهایی است که در آن زمان برای این منظور تشکیل شده بود، اکنون نیز پیگیری این مسئله دستور کار وزارتخانه است که باید در استان دنبال شود.

حسینی محراب با تاکید بر ضرورت تشکیل هنرستان های جوار در استان از سوی صنایع در جهت تربیت نیروی متخصص و ماهر اظهار داشت: هنرستان های جوار تنها برای تربیت نیروی ماهر است و به استخدام در صنایع و دستگاه ها مربوط نمی شود. لذا مدیران صنایع، پتروشیمی ها، پالایشگاه ها، کارخانه های مرتبط با انرژی، نیروگاه ها، صنایع فولاد، نیشکر، صنایع تبدیلی، شهرک های صنعتی و … وارد این کارزار شوند و با تشکیل هنرستان های جوار به فرزندان این دیار کمک کنند.

استاندار خوزستان طرح مولدسازی را یکی از ظرفیت های خوب قانونی در راستای ایجاد درآمد اختصاصی برای دستگاه های اجرایی دانست و بیان داشت: بر این اساس آموزش و پرورش می بایست با استفاده از این ظرفیت قانونی در راستای تبدیل به احسن کردن فضاهای مناسب و موجود اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت در حوزه آموزش کاری بلند مدت است؛ خاطرنشان کرد: بی شک ارزیابی مدیران دستگاه ها می بایست بر مبنای طرح ها و کارهای بلندمدت قرار گیرد چرا که فعالیت اثرگذار و اثربخش در سطح دستگاه های اجرایی از مسیر طرح های بلند مدت می گذرد. فعالیت در مجموعه تعلیم و تربیت کشور نیز بنیادین، اثرگذار و بلندمدت است.

حسینی محراب در عین حال با اظهار اینکه خیرین مدرسه ساز می بایست به سمت ساخت و تجهیز هنرستان ها ترغیب شوند؛ خاطرنشان کرد: فعالیت خیرین مدرسه ساز در استان خوزستان ستودنی است و بسیار تاثیرگذار بوده است. البته می بایست تلاش شود تا این ظرفیت خوب خیرین به سمت ساخت و تجهیز هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش هدایت شود.

استاندار خوزستان در پایان گفت: بحث مسئولیت های اجتماعی دستگاه های اجرایی نیز می بایست در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گیرد و از طریق برگزاری جلسات و توجیه مدیران این دستگاه های اجرایی اعتبارات مربوط به مسئولیت های اجتماعی به سمت مدرسه سازی و مدرسه یاری در سطح مناطق کم برخوردار استان هدایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز