خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در نشست خبری؛

ضعف در مدیریت گروه ملی وجود دارد/خروج صنایع آلاینده از اهواز

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۹۳۶

استاندار خوزستان با اشاره به حمایت از کارگران و پیگیری برای مطالبات و رفع مشکلات شرکت گروه ملی فولاد ایران، گفت: به نظر ضعف در مدیریت گروه ملی وجود دارد؛ ولی به کارگران توصیه می‌کنیم و از آن‌ها توقع داریم بهانه به دشمنان ندهند چرا که با توقف تولید، کسی سود نخواهد برد و با تدوام آن می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، صبح امروز یکشنبه سوم دی‌ماه نشست خبری علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، محمد راضی جلالی معاون اقتصادی استاندار، عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و محمد خانچی معاون عمرانی استاندار با اصحاب رسانه برگزار شد.

استاندار خوزستان در این جلسه با اشاره به دیدار یک‌هزار نفر از مردم خوزستان با مقام معظم رهبری در روز گذشته اظهار کرد: برای انتخاب افراد به منظور شرکت در این دیدار کمیته‌های مختلفی تشکیل و سعی شد از تمام اقشار و شهرستان‌ها به نسبت مساوی و با در نظر گرفتن عدالت، افراد انتخاب شوند.

وی بر تکمیل زنجیره تولید صنایع در استان تاکید کرد و گفت: برای شکل گرفتن یک صنعت و ایجاد توسعه متوازن نیازمند همکاری نخبگان، اساتید و دانشگاهیان هستیم و برای ایجاد یک‌ زنجیره کامل باید لوازم و قطعات صنعت مورد نظر را نیز در استان تولید کنیم.

 پیگیری برای راه‌اندازی بورس کالا در خوزستان

حسینی محراب افزود: یکی از برنامه‌های ما راه‌اندازی بورس کالا در استان برای کاهش نرخ حمل و نقل است تا قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان کاهش و ضمن جلوگیری از رانت و انحصار کالا برای برخی افراد قیمت مصرف کننده برای عموم مردم نیز کاهش یابد.

وی درخصوص مصوبات دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای دور دوم سفر به خوزستان به تصویب رسید که برخی از مصوبات آن توسط دستگا‌ه‌ها ارسال و حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

استاندار خوزستان از برنامه‌ریزی برای جمع آوری فلرهای نفتی تا سال ۱۴۰۴ و طرح زراعت چوب برای کاهش آلودگی خبرداد و اضافه کرد: کارخانه کربن بلک نیز در‌ مرحله فیلتراسیون بوده و برای این شرکت و لوله‌سازی اهواز زمین‌هایی در شهرک صنعتی دیده شده که در تلاش هستیم در آینده این دو شرکت از شهر خارج شوند.

 تغییر ۲۰ مدیر و ۱۰ فرماندار

وی بیان کرد: تاکنون طبق ارزیابی‌ها و نظارت‌های انجام شده برای شناسایی مدیران کم کار یا ضعیف، ۲۰ نفر از مدیران، ۱۰ فرماندار، ۴۰ بخشدار و تعداد زیادی از معاونین فرمانداران استان تغییر کردند.

حسینی محراب با اشاره فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری گفت: در تلاشیم ۲۰ درصد از حق السهم دولت در حوزه نیشکر خوزستان به میزان ۳۳۰ هزار میلیارد ریال را به این طرح اختصاص دهیم تا آبادی بسیاری از روستاها را رقم بزند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر وضعیت این روزهای شرکت گروه ملی فولاد ایران و تجمع اعتراضی کارکنان و مطالبات آن‌ها، گفت: گروه ملی فولاد ایران وضعیت خوبی در گذشته نداشته و سال‌ها دستخوش تعطیلی و بحران بوده و باید بازسازی‌هایی در آن صورت گیرد و پروژه فاز دوم آن‌ اجرایی شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به نظر ضعف جدی در مدیریت گروه ملی وجود دارد ولی راهکار درست این است که نمایندگان کارکنان که به موضوعات مسلط هستند با مدیران شرکت، سهامداران و مجمع صحبت کنند و برای رفع مشکلات موجود اقدام‌ نمایند.

وی اضافه کرد: از کارگران حمایت نموده و به وضعیت شرکت رسیدگی خواهیم کرد ولی به کارکنان توصیه می‌کنیم و از آن‌ها توقع داریم بهانه‌ای به دشمنان و رسانه‌های بیگانه ندهند؛ و به تولید و جهاد در این مسیر ادامه دهند چرا که در صورت تدوام تولید امکان اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و عملی کردن خواسته‌های آن‌ها وجود دارد.

حسینی محراب ادامه داد: از توقف تولید کسی سود نخواهد برد، لذا ضمن بررسی این موضوع از کارگران می‌خواهیم از مسیر درست نسبت به پیگیری مشکلات و مطالبات خود اقدام کنند.

در ادامه، شهاوند معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: دیدار مردم خوزستان و کرمان با مقام معظم رهبری یک دیدار اختصاصی نبود و به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی سهمیه‌ای به مردم خوزستان و کرمان اختصاص یافت و دلیل سهمیه کم برای استان نیز همین موضوع بود.

وی انتخاب افراد برای حضور در دیداد با مقام معظم رهبری بر اساس انتخاب کمیته‌های تشکیل شده و اقشار مختلف عنوان کرد و افزود: از یک‌هزار نفر تنها ده مدیر در بین آن‌ها حضور داشتند و مابقی از قشرهای مختلف بودند.

شهاوند ادامه داد: تزریق امید به جامعه، تقویت روحیه مردم، تشدید خدمات و بیان آن‌ها به مردم، حضور لایه‌های میانی مردم و نخبگان و نقدهای منصفانه، از موضوعاتی است که باید برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مورد توجه قرار داد.

وی همچنین از افزایش سه برابری پیش ثبت نام اتتخابات مجلس نسبت به دوره قبل خبرداد.

 تعیین ۲۹۰ هزار هکتار برای طرح زراعت چوب در خوزستان

محمد راضی‌ جلالی معاون اقتصادی استاندار خوزستان نیز اظهار کرد: ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی منابع ملی برای طرح زراعت چوب به عنوان یک صنعت استراتژیک در بخش‌های مختلف دارویی، چوب، خمیر کاغذ و نظایر آن تعیین شده است.

وی با بیان اینکه طرح درختان اُکالیپتوس بعد از چهار سال قابل بهره‌برداری هستند ولی از سال دوم قابلیت استفاده از برگ آن‌ها وجود دارد، افزود: حداقل درآمد هر هکتار از این طرح بین ۱۵ تا ۴۵ میلیارد ریال است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: این اراضی از طریق ماده ۳ به دهیاری‌ها در قالب تعاونی‌های و گروه‌های فعال این صنعت با رویکرد اشتغال واگذار خواهد شد و می‌توانند به مدت ۳۰ سال از آن بهره‌برداری کنند که از سال آینده اجرایی خواهد شد.

 تحویل کارگاه مترو اهواز ابلاغ شد

محمد خانچی معاون عمرانی استاندار نیز در ادامه اظهار کرد: مشکل قضایی مترو با پیگیری‌های انجام شده رفع گردید و تحویل کارگاه ابلاغ شده و طی مذاکره با قرارگاه خاتم به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: هدف گذاری کردیم تا پایان دولت سیزدهم فاز اول و دوم مترو راه‌اندازی شود و وزیر کشور نیز در این خصوص قول مساعدت در بودجه و تهیه واگن را داده‌ است.

خانچی گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی نیز ۱۹۲ اتوبوس خریداری و تاکنون حدود ۱۰۰ اتوبوس به شهرداری‌های سطح استان تحویل داده شده است. همچنین ۶۰۰ ون سفارش داده شده و در بحث ناوگان تاکسیرانی تا پایان سال نوسازی قابل ملاحضه‌ای خواهیم داشت.

وی بیان کرد: همچنین در ماشین آلات روستایی مانند نیسان، تراکتور، ماشین‌های کوچک آتش‌نشانی، حمل زباله و نظایر آن اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تمام صنایع آلاینده موظف شدند که از اهواز خارج شوند، تصریح کرد: برای انتقال لوله‌سازی اهواز و کربن بلک نیز زمین مشخص شده است. همچنین استفاده از بنزین یورو ۴ در سطح استان با توجه به آلایندگی از دیگر پیگیری‌های در حال انجام است.

ضعف در مدیریت گروه ملی وجود دارد/خروج صنایع آلاینده از اهواز

ضعف در مدیریت گروه ملی وجود دارد/خروج صنایع آلاینده از اهواز

ضعف در مدیریت گروه ملی وجود دارد/خروج صنایع آلاینده از اهواز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز