خبرگزاری کار ایران

با حضور مسوولین استانی صورت گرفت؛

افتتاح کتابخانه عمومی زنده‌یاد «فرنگیس متین» در مسجد سلیمان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۸۳

آئین افتتاح کتابخانه عمومی زنده یاد فرنگیس متین با حضور آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، جمعی ازمسوولین استان و عموم مردم در مسجد سلیمان برگزار شد.

ایلنا: آئین افتتاح کتابخانه عمومی زنده یاد فرنگیس متین با حضور آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، امام جمعه مسجدسلیمان، فرماندار مسجدسلیمان، خانواده مرحوم متین، مسئولین شهرستان، اصحاب رسانه و عموم مردم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آیت الله حیدری گفت: یکی از محورهای اساسی که برای وجود انقلاب و برای تداوم انقلاب جنبه زیربنایی دارد دستاوردهای فرهنگی انقلاب است.
وی اظهار کرد: جا دارد ابتدا ازخانواده محترم، فرهیخته و فرهنگی متین به خاطر این اقدام بزرگ، با ارزش و فرهنگی، مسوولان محترم این شهرستان و به خصوص مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان تشکر و قدردانی کنیم زیرا در این دو سال گذشته این شهرستان در زمینه کتابخانه پیشرفت خوبی داشته است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رشد دینی جوانان ایرانی در دنیا ۱۱ برابر سایر کشور‌ها بوده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این مراسم بیان کرد: با این کتابخانه، نهمین کتابخانه عمومی در مسجدسلیمان افتتاح شد. ظرف کمتر از دوسال در مدیریت جدید در این شهرستان ۵۰ درصد در زمینه تعداد کتابخانه رشد داشته‌ایم. در زیربنا ۵۴/۲۸ درصد و در زمینه کتاب ۴۶/۳۵ درصد و در تعداد عضو‌ها که فعالیت اصلی کتابخانه‌ها به شمار می‌رود ۴۰/۹۸ درصد بوده است.
وی ادامه داد: این شرایط با حمایت امام جمعه خوش فکر و فرماندار محترم و اعضای شورای شهر و شهرداری و تلاش پیگیر همکاران عزیزم کتابداران صبور و ارزشمند این شهرستان صورت گرفته است.
منصوری اظهار کرد: اکنون به ازای هر ۱۲ هزار و ۵۰۲ نفر مسجد سلیمانی یک کتابخانه و در کل استان به ازای هر ۲۲ هزار و ۱۷۸ نفر یک کتابخانه و در کل کشور به ازای هر ۲۵ هزار و ۱۸۲ نفر کتبخانه داریم یعنی سرانه این شهرستان مطلوب‌تر از استان و کشور است.
وی افزود: در حال حاظر به ازای هر ۱۰۰ نفر مسجد سلیمانی دو متر و ۲۸ سانتی‌متر سرانه کتابخانه‌ای داریم در حالی که در استان دوم‌تر و ۹ سانتی‌متر و در کشور یک مترو ۶۸ سانتی‌متر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز