خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خوزستان:

حفظ امنیت استان و کاهش وقوع جرایم از واجب‌ترین امور است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۶۶

آمار استفاده از سلاح سرد در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، هفت درصد کاهش داشته است.

ایلنا: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خوزستان از کاهش هفت درصدی استفاده از سلاح سرد در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در پنجمین نشست کارگروه وضعی _ امنیتی و انتظامی استان خوزستان، اظهار داشت: آمارهای موجود حاصل از بررسی پرونده‌های وارده به دادگستری استان، نشان می‌دهد آمار استفاده از سلاح سرد در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، هفت درصد کاهش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که در شش ماهه دوم سال ۹۱ نسبت به شش ماهه اول‌‌ همان سال افزایش ۱۲ درصدی را شاهد بودیم که این کاهش آمار نشانگر اقدامات مناسب در استان است.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: اقدامات مناسب پیشگیرانه توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، آرای قاطع قضات و تلاش‌های مخلصانه ضابطین در شناسایی مرتکبین احتمالی جرم از جمله دلایل کاهش این آمار است.

وی ادامه داد: سهل الوصول بودن و استفاده آسان از چاقو، شرایط جغرافیایی استان و وجود بازارچه‌هایی که متولی ندارد، موجب افزایش نزاع و استفاده از سلاح سرد در استان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: دستگاه قضایی با سیاست‌های مدبّرانه ریاست مکرم قوه قضاییه، حضرت آیت ا… آملی لاریجانی، توانسته است سطح عمومی استفاده از سلاح سرد را در کشور کاهش دهد و این امر موجبات رضایتمندی مردم را نیز فراهم ساخته است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در ادامه اظهار داشت: وجود اتباع بیگانه در استان خوزستان مبحثدیگر این نشست است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی افزود: تمامی ستادهای امنیتی و انتظامی باید مراقب اتباع بیگانه باشند تا ابزارهایی که ممکن است باعثوقوع بزه و آسیب گردد و دشمن از آن استفاده کند، سلب شود.

وی تصریح کرد: به دلیل ترددهای مرزی استان خوزستان، نیازمند امنیتی پایدار هستیم. اگرچه هم اکنون امنیت مطلوبی در استان برقرار است؛ اما حفظ امنیت استان و کاهش وقوع جرایم از واجب‌ترین امور است.

در ادامه این نشست، حاضران به بیان آمار و عملکرد دستگاه خود پرداختند و راهکارهای پیشنهادی برای رسیدگی به موضوعات مطرح شده، مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز