خبرگزاری کار ایران

در خطبه های نماز جمعه مطرح شد؛

انتقاد امام جمعه ایذه از مسئولان از مسئولان خوزستان/بروز ناامیدی در ایذه بخاطر ضعف نمایندگان دولت در استان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۴۸۸

امام جمعه شهرستان ایذه گفت: شیوه برخورد برخی از مسئولین در خوزستان با مردم ایذه، ارباب رعیتی است. استاندار خوزستان گره باز کردن از مشکلات ایذه را اگر بلد نیست، حضور میان مردم، سخن گفتن با آنها و ارائه برنامه را که می‌تواند انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان ، سید میثم موسوی در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به عدم توجه جدی مسئولین استانی به شرایط شهرستان ایذه تصریح کرد: جوانان و نوجوان ما وقتی فاصله مسئولین با خودشان را  می ببینند، راحت تر فریب دشمن را می‌خورند. قابل توجه مسئولین به خصوص مسئولین استانی و کشوری،  با ایجاد فاصله با مردم  ایذه، نه تنها چیزی حل نمی شود، بلکه این اتفاق باعث می‌شود که جوان ما راحت تر فریب بخورد. 

او ادامه داد:  وقتی مسئولین ما در میان مردم حاضر نمی شوند تا حرف آنها را بشنوند، شرایط را تبیین نمی‌کنند و اجازه درد دل به مردم نمی‌دهند، رسانه‌های خارجی از این خلأ سوء استفاده می‌کنند و بذر خودشان را می کارند. 

حجت الاسلام والمسلمین سید میثم موسوی با تاکید بر گفته‌های مقام معظم رهبری که فرمودند باید دو برابر جاهای دیگر به شهرستان ایذه خدمت رسانی  شود و به مسئولین استانی تاکید کردند که ایذه را در اولویت کارهای خودتان قرار دهید، افزود:  مسئولین استانی باید پاسخگو باشند که چرا تذکرات مقام معظم رهبری را عملی نکردند. باید بگویند که برنامه های شان کجاست.  آیا در عمل انجام دادند یا هنوز در خواب غفلت به سر می برند. 

موسوی در ادامه خطبه‌های خود با انتقاد از عملکرد استاندار خوزستان در قبال مردم ایذه گفت: استاندار خوزستان باید بگوید دلیل این حجم از بی توجهی به شهرستان ایذه چیست. آیا اصلا ارتباطی با مردم ایذه دارند.  چرا خبری از مشکلات ایذه ندارند، اگر هم دارند چرا اقدامی انجام نمی دهند. اگر توان باز کردن گره از مشکلات ایذه را بلد نیستند، حضور میان مردم، سخن گفتن با آنها و ارائه برنامه را که می‌توانند انجام دهند.

او افزود: هر چقدر که دولت انقلابی در امور اساسی در دیگر نقاط کشور در حال امید آفرینی است، به همان میزان نسبت به ایذه بی توجهی می‌شود و  مسئولیتش بر گردن کسانی است که در خوزستان دارای  مقام هستند. بروز  نا امیدی در ایذه بخاطر ضعف نمایندگان دولت در استان خوزستان است. چرا باید دولت  انقلابی، استاندار های ضعیف در استان خوزستان منصوب کنند. یک بار برای همیشه باید کسی انتخاب شود که درد مردم را بداند، مانند خود رئیس جمهور مردمی و در میان مردم باشد. 

موسوی ادامه داد:  باید استانداری برای این استان انتخاب شود که اولویت های این استان را بداند، مشکلات را یا حل کند یا به نتیجه برساند. به مردم بگویید تحول در استان خوزستان و در شهرستان ایذه کجاست. در تحول اقتصادی فعلی کشور، سهم شهرستان ایذه کجاست. مگر نه اینکه ما باید به چشم خودمان ببینیم. از من و امثال من نخواهید تا از این تریبون امید کذایی به مردم بدهیم. تا زمانی که امید واقعی را نبینیم ، امیدی نخواهیم داد. 

او در بخش دیگری از خطبه های خود گفت: شیوه برخورد برخی از مسئولین استان خوزستان با مردم ایذه به گونه ارباب رعیتی است. مسئولینی که در دولت نشسته اید باید بدانید که وضع فعلی ، وضع خوبی نیست. روند خوبی در استان خوزستان و یکی از مهم ترین شهرهای این استان یعنی ایذه پیش نمی رود.  اگر اطلاع ندارید بیایید و اطلاع کسب کنید.

او  با انتقاد از خلف وعده محسن رضایی در عدم پیگیری نشست بررسی مشکلات شهرستان ایذه در دولت، خطاب به وی گفت:  اگر مسئولین حال حاضر دولتی در خوزستان نمی‌دانند که ایذه کجاست و  ایل بزرگ لر و بختیاری را خوب نمی‌شناسند، شما که خوب می‌شناسید.  شما که مشکلات این شهر را می دانید.  با این منطقه آشنا هستید، شما چرا ساکت هستید. سکوت شما آزاردهنده است. بارها موضوع برگزاری یک نشست برای بررسی مشکلات ایذه در تهران با شما مطرح گردید ولی متاسفانه منتفی گردید و هرگز برگزار نشد. 

او در پایان گفت: برای ایذه موضوعاتی مانند انتقال آب، ایجاد اشتغال و مسکن حیاتی است. این اقدامات جزو وظایف دولت است که نه تنها انجام نمی‌شود، بلکه مسئولین در این باره با مردم حتی حرف هم نمی زنند. نمی گویند چه  برنامه‌ای دارند که قطعا بخاطر نبود برنامه و اولویت است. آنها باید بدانند در الویت قرار ندادن مشکلات شهرستان ایذه، تخطی از فرامین مقام معظم رهبری است. وقتی در مقام عمل اولویت هایی که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده‌اند را انجام نمی‌دهید،  وقتی مردم از شما راضی نیستند، اسم خود رو ولایت مدار نگذارید. پای کار بیایید، حرف مردم را بشنوید و برنامه جدی برای مشکلات مردم ارائه دهید.

انتهای پیام/
احسان اسکندری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز