خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبرداد؛

اجاره ۲ هزار اتوبوس از ترکیه جهت کمک به حمل و نقل زائران اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۵۷۴

استاندار خوزستان در نشست ستاد اربعین حسینی استان آخرین اقدامات صورت گرفته برای برگزاری اربعین حسینی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، نشست ستاد اربعین حسینی استان شامگاه پنجشنبه به ریاست علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان در پایانه مرزی شلمچه خرمشهر برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست گفت: از بدو ورود زائران به استان مسئولیت سلامت، امنیت و رفاه آنان بر عهده ما بوده و به هیچ وجه نباید در این زمینه کوتاهی داشته باشیم.

وی افزود: اداره کل راهداری، نقاط حادثه خیز مسیرها را ایمن کند و روشنایی و علائم هشدار نصب کند.

حسینی‌محراب تصریح کرد: جهت تامین و ارتقای تجهیزات سرمایشی حدود ۴۰۰ کولر از سازمان اموال تملیکی برای مواکب شلمچه و چذابه در نظر گرفته‌ایم.

استاندار خوزستان ادامه داد: شرکت برق برای مواقع بروز حوادث احتمالی در شبکه، برق اضطراری تامین کند تا مشکلی از این جهت نداشته باشیم.

حسینی‌محراب اظهار داشت: در خصوص موضوع سوخت نیز در ستاد مرکزی اربعین کشور صحبت کردیم که سهمیه ویژه‌ای برای جایگاه‌های سوخت در مسیرهای منتهی به مرز در نظر گرفته شود.

استاندار خوزستان توضیح داد: اتباع خارجی که در ایران مقیم هستند از شلمچه و اتباعی که از خارج از مرزها وارد کشور می شوند از مرز چذابه تردد خواهند داشت؛ اتباع خارجی برادر ما هستند و موظفیم بهترین خدمات و پذیرایی را برای این عزیزان فراهم کنیم.

حسینی محراب عنوان کرد: از زائران درخواست داریم از شهر مبدا خود نسبت به تهیه ارز اقدام کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: حیاتی (معاون امنیتی انتظامی استانداری) به عنوان فرمانده قرارگاه اربعین در مرز شلمچه و خانچی (معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری) به عنوان فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه تعیین شدند و این دو مقام محور همه هماهنگی‌ها و همکاری ستاد اربعین در دو مرز هستند و ارتباط با طرف عراقی نیز به صورت متمرکز و از طریق فرمانده قرارگاه مرزی خواهد بود.

رئیس ستاد اربعین حسینی استان ادامه داد: برای حمل و نقل زائران بنا شده ۲ هزار اتوبوس از ترکیه اجاره شود. همچنین اتوبوس‌های بخش خصوصی از سراسر کشور ساماندهی و در مرزها مستقر خواهند شد.

بر اساس این گزارش ساماندهی پارکینگ‌ها، بهبود آنتن‌دهی اپراتورهای موبایل، تامین آب و یخ و دیگر اقلام ضروری از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد تاکید استاندار خوزستان قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز